Ståaldrigstill skrev 2011-12-17 22:03:17 följande:
Ok då, kan inte låta bli:) Diskussionen om en vegetarisk dag i veckan har ju en helt annan bakgrund än att de köttätande barnen ska äta något annat än de brukar. Det handlar tex om att minska konsumtionen av kött totalt sett för att på så sätt minska den negativa klimatpåverkan som köttproduktionen innebär.
Själv äter jag i huvudsak vegetariskt och ibland viltkött. Jag har valt att låta mitt barn äta allt som severas på dagis för att jag tycker att det är viktigt att låta honom välja själv vad han vill och inte vill äta när han är gammal nog att ta ställning. Ibland undrar jag dock om jag inte borde tänka tvärtom istället. Att det är ATT ÄTA kött som man bör göra ett aktivt val kring. Kan inte få det ogjort liksom. Det är bara några av anledningarna till att ett dylikt förslag är så dåligt och så fåningt att jag hoppas att TS försöker sig på ett litet provokativt skämt såhär på lördagskvällen.
Jag tycker man ska sluta tvätta sina barn. Det borde ju vara ATT TVÄTTA sig som gör ett aktivt val kring...
Eller så är det så att vissa saker är naturligt och det vanliga i vår kultur?
Ja, frågorna har olika bakgrund. Jag tycker frågan om att vissa barn INDOKTRINERAS till en viss religion är oerhört viktig och bör uppmärksammas. Oavsett om religionen heter djurrätt, judendom, islam, osv. Därför tycker jag det är bra om barn får äta olika sorters mat eller besöka en moské under religionsundervisningen.
Då får man prova olika saker. HUR kan det vara fel att barn får se en mångfald och prova många olika saker? Ingen har hittills kunnat förklara detta.