DJkillen skrev 2011-12-20 11:48:48 följande:
Så du menar att man blir tjock av normal varierad kost? Jag kolla på alla tjockisar som är födda på 20-talet och 30-talet! Haha. De har ätit bra varierad kost och aldrig varit nära en sojabiff!
mamma till tre busungar skrev 2011-12-19 20:09:29 följande:
Vi överför värderingar på våra barn. Så är det och det måste föräldrarna tillåtas att gör aoch barnen får lära sig att respektera varandra. Närd e blir äldre får de ta ställning
Resonerar man som du så kan vi ju även införa dagar då alla prinsessigt klädda flickor får klä sig i pojkaktiga kläder,en dag då alla barn ska be till Gud, en dag då de barn som får nyttig mat hemma tvingas dricka Coca-Cola och käka flottig pizza, en dag då alla barn ska måla naglarna, en dag då inga barn får bära smycken etc......
Ja, jag tycker att det är bra om tjejerna på dagis för leka med bilarna även om deras föräldrar inte köper bilar till dem. För att ta ett tydligt exempel. Jag tycker inte att föräldrarna ska få förbjuda att deras barn leker med bilar på dagis.Jag har aldrig motsagt detta överhuvudtaget. Det tas väl till och med upp tidigare i tråden? Men den sojan du äter innebär fortfarande långa transporter och förstörd regnskog, även om nån annan är värre. Och fler vegetarianer innebär att vi kommer äta mer soja.
Bättre då att satsa på förändrad köttproduktion än på att tvinga på alla en onaturlig kost, eller?
Att det är vegetariskt någon gång är en normal varierad kost. (Är det alltid vegetariskt är det specialkost) Liksom det i en varierad kost bör finnas bönor, fisk, olika sorters kött, olika sorters grönsaker, ris ibland, potatis ibland osv.
Om man äter helvegetariskt äter man en specialkost och då kan man självklart inte säga att det ska ha kött en dagi i v. Äter man en normalkost borde det vara naturligt med veg då och då.