• Grazzy

Varför tror ni unga föräldrar är sämre än andra?

josefin1234 skrev 2011-12-14 00:39:31 följande:
    sämre förälder är man nog inte men man har inte hunnit leva livet och varit ute på krogen och rest och pluggat och legat på soffan och slappat det tro ja man missar som en ung förälder.
    Vem säger att alla unga vill hänga på krogen och resa världe runt innan barn? Jag är snart 21, inte varit på krogen en enda gång i mitt liv för jag har aldrig haft behovet och rest utomlands en enda gång! Alla vill inte hänga vid spriten varje helg och leka duktig elev på vardagarna vid skolbänken.
    Jag trivs med mitt liv som yngre förälder, men jag ser mig absolut inte som ung snart 21 år gammal och jag kommer bra överrens med dagis personal och andra äldre mammor med barn.  
  • Grazzy

Äsch vem bryr sig?! Man skaffar barn om man vill om man är oavsett 18- eller närmare 30. Man sköter sitt eget liv och skiter i andras så skulle hela världen bli mycket bättre utan alla ska hoppa på varandra! Vi lever för vår egen skull, och inte för att leva upp till andras förväntningar och få en klapp på axeln så fort man gjort någonting bra vare sig man är ung eller "gammal" förälder.
    Det kommer alltid finnas fördomar just pgr av såna här trådar!
    Va tysta och sköt erat istället så kanske ni slipper såna här problem i fortsättningen.

Jag fick min son 18 år gammal utan utbildning, men nog hade jag flyttat hemifrån innan, hade fast sambo jag var förlovad med och bil och körkort. Bara utbildningen fattades, men vet ni, jag grejade den TROTS jag har en 1,5 årig son nu här hemma! Dessutom barn nummer 2 påväg nu med färdig utbildning i bagaget. Stor slaget? Nej, bara vad man måste göra och inte har någon klappat mig på axeln och sakt hur duktig jag är. Samhället kräver utbildning inom arbete och inget man ska berömmas för när man är ung och får barn!
    Allt går om man bara vill själv!

Sen läser jag att många tycker det är fel med att få barn utan utbildning, sambo, egen lya och körkort och blabla. Skit snack! Jag började på noll, bodde hemma när jag fick veta jag var gravid. Men fixade egen lya plätt lätt över 2 månader och fick låna bil och allt. 

Finns inget "måste" innan man skaffar barn! Bara att det blir lättare, men inga MÅSTEN!         

• Grazzy
    Kattdamen skrev 2011-12-29 13:39:52 följande:
    Jo, det finns måsten när man skaffar barn. Du måste kunna ta hand om barnet.
    Jaså det säger du? Tror du själv på att ungdomar som är helt vårdslösa sitter och skaffar barn till höger och vänster och sen skiter i ungen när den väl föds? Jag kan säga att jag hade inte bebis planer alls när jag fick veta jag var gravid i 24 veckan, men oj så bra det gått! Jag älskar mitt barn över allt annat i mitt liv och är säker på andra känner samma sak som mig som blivit oplanerat gravida. Känner man man inte klarar det, så finns ju abort som unga tjejer kan använda sig av, men först och främst ska man tänka igenom själv vad man vill och inte sitta och lyssna på bitter människor som DU inne på Familjeliv!

Tycker det är sorligt du kommer med kritik hela tiden mest! Förutom när folk har samma värderingar  och åsikter som du kan du stryka medhårs och bete dig schysst. Jag har vid det här laget listat ut hur du är genom att du kommenterar i princip allt jag har skrivit om här på FL och vet du är ute efter trycka ner dom som har lite andra åsikter som du.

Kan du tala om för mig vad man MÅSTE ha då när man får barn ung? Vad har ni äldre som inte vi yngre har nu då om du nu vet så himla mycket om den saken? Du säger man måste kunna ta hand om sitt barn.. så du tror alla yngre festar varje helg, sätter barnen hos mor och far föräldrarna varje dag skiter i att utbilda sig och lever på social bidrag varje dag?! Isåfall har du väldigt många fördomar ska jag säga dig och att du är helt ute och cyklar!   
  • Grazzy
    Kattdamen skrev 2011-12-29 13:39:52 följande:
    Jo, det finns måsten när man skaffar barn. Du måste kunna ta hand om barnet.
    Så du antyder dessutom jag inte kan ta hand om mitt barn eller vad är det du säger när du säger man måste kunna ta hand om sitt barn?!
    Du kanske ska läsa om vad jag skrev hela min historia om min graviditet kanske du fattar vad grejen handlar om här?  
Svar på tråden Varför tror ni unga föräldrar är sämre än andra?