Varför tror ni unga föräldrar är sämre än andra?
Jag trivs med mitt liv som yngre förälder, men jag ser mig absolut inte som ung snart 21 år gammal och jag kommer bra överrens med dagis personal och andra äldre mammor med barn.
Äsch vem bryr sig?! Man skaffar barn om man vill om man är oavsett 18- eller närmare 30. Man sköter sitt eget liv och skiter i andras så skulle hela världen bli mycket bättre utan alla ska hoppa på varandra! Vi lever för vår egen skull, och inte för att leva upp till andras förväntningar och få en klapp på axeln så fort man gjort någonting bra vare sig man är ung eller "gammal" förälder.
Det kommer alltid finnas fördomar just pgr av såna här trådar!
Va tysta och sköt erat istället så kanske ni slipper såna här problem i fortsättningen.
Jag fick min son 18 år gammal utan utbildning, men nog hade jag flyttat hemifrån innan, hade fast sambo jag var förlovad med och bil och körkort. Bara utbildningen fattades, men vet ni, jag grejade den TROTS jag har en 1,5 årig son nu här hemma! Dessutom barn nummer 2 påväg nu med färdig utbildning i bagaget. Stor slaget? Nej, bara vad man måste göra och inte har någon klappat mig på axeln och sakt hur duktig jag är. Samhället kräver utbildning inom arbete och inget man ska berömmas för när man är ung och får barn!
Allt går om man bara vill själv!
Sen läser jag att många tycker det är fel med att få barn utan utbildning, sambo, egen lya och körkort och blabla. Skit snack! Jag började på noll, bodde hemma när jag fick veta jag var gravid. Men fixade egen lya plätt lätt över 2 månader och fick låna bil och allt.
Finns inget "måste" innan man skaffar barn! Bara att det blir lättare, men inga MÅSTEN!