Inlägg från: Thi 08 |Visa alla inlägg
  • Thi 08

6-års problematik

Kanske är jag lite off topic, men jag har märkt med min dotter (3år) att hon innerst inne har en ängslan i sig, en rädsla att bli lämnad. Hon kan vakna mitt i natten och leta efter mig och när jag ligger där i sängen bredvid mig säger hon - bra, där är mamma. Mamma? Du är min kompis och jag älskar dig för alltid, älskar du mig för alltid? Hon är svår att ha att göra med när jag är ensam med henne, men väldigt "lätt" bland andra......typiskt 3årsbeteende kanske. Dock kan jag ibland märka av små små skillnader mellan henne och andra 3 åringar. Hon är ett väldigt stort behov att både få ut sin agressioner på mig och samtidigt ett enormt behov av kramar och bekräftelse (när det passar henne) Ser kanske ett samband där i er situation. Barnen vill bli bekräftade och jag förösker bekräfta så mycket som möjligt. jag tillrättavisar när hon slår emot mig, men har alltid famnen öppen om hon vill ha en kram/närhet och säger att jag älskar henne oavsett. Det tror jag är jätteviktigt. Att barnen vet att de är älskade trots att de har ett "bråkigt" beteende.   

Svar på tråden 6-års problematik