Inlägg från: No ordinary love |Visa alla inlägg
  • No ordinary love

Hur gör man en detox?

Hej, 

Jag skulle vilja ha lite information på hur man gör en detox på sig själv.

Vad ska man äta?
    Vad ska man inte äta?
    Hur länge ska man genomgå en detox?

Är det någon där ute som har egen erfarenhet? Hur har ni gått tillväga?

• Svar på tråden Hur gör man en detox?
  • No ordinary love

Tanken var att rensa kroppen efter förlossningen, men om ni skriver att det inte finns några bevis på att det fungerar så ska jag bara köra på som vanligt med träning och kost...

Jag trodde att det var ngt kroppen var i behov av om man ätit dåligt under en period osv... 

• No ordinary love

Innan jag blev gravid så tränade jag väldigt mkt och åt väldigt nyttigt, ca en-två månader innan graviditeten så vände det, jag tappade motivationen och tyvärr började jag äta lite sämre och började dricka läsk.

Sedan födde jag mitt barn och fortsatte tyvärr med de dåliga vanorna fram till jag blev gravid igen, jag känner mig enormt uppsvälld, jag är gravid, men det känns som det är mer än graviditeten som orsakat denna svullnad.

Jag har varit hos läkare som konstaterat att jag har problem med matsmältningen, därför fick jag tanken på en detox sedan när mitt andra barn är fött och kroppen är "återställd"

Just nu är jag inte så rörlig då jag har enorma problem med fogarna, men jag är enormt sugen på att börja träna igen och bli en frisk fläkt osv... Jag var gladare när jag tränade och jag orkade så mkt mer på dagarna. Nu känner jag mig som en slapp flodhäst typ...

• No ordinary love
    FinaVi2 skrev 2011-12-12 22:08:13 följande:
    Allt väl med Bullmamma81 idag?
    Jag mår ok, har börjat dricka mängder med vatten, så jag springer på toaletten mer än vanligt och vanligt är ofta då jag är gravid... :D

Jag äter verkligen inte för två som du skrev att många gör, jag är nästan rädd att jag äter för lite, för jag tycker jag äter betydligt mkt mindre denna graviditet än den första. 

Det blir mkt fil och flingor och massa frukt och minst ett lagat mål om dagen. Det är varierad mat då jag tycker om att laga mat. 
Svar på tråden Hur gör man en detox?