TSH 2,1, normalt?
Är 2,1 i TSH normalt för att kunna bli gravid och inte riskera missfall?
Är 2,1 i TSH normalt för att kunna bli gravid och inte riskera missfall?
alltså är mitt för högt.. för dom skrev till mig att de ska liogga mellan 0,40-4,0... å ja har aldrig nånsin hört att de ska ligga så pass högt
ok.. men då behöver ja nog inte oroa mig att det är för högt då...?? så då ska ja bara tänka framåt nu och hoppas vi får börja IVF:en snart=)
Fick faktiskt en kommentar av en läkare på min blogg som skrev:
Arbetar som läkare, och detta gäller angående TSH:
är man inte ofrivilligt barnlös är TSH 2,1 bra. Men, om man har svårt att bli gravid eller får upprepade missfall ska TSH vara max 1,5. Detta bör dina läkare veta, men jag tycker att du så snart som möjligt ska ta kontakt med dem och be att de kollar om provet! Är även detta TSH över 1,5 ska du börja äta sköldkörtelhormon (Levaxin t.ex.) i låg dos. Det kan ta lite tid innan man hittar rätt dos, och man ska som sagt kolla två prover innan man börjar med ev medicin..
SÅ ja mailade gyn igen..
Hej hej..
Har kikat in o kollat era komentarer.
Jag går sj på ivf klinik o har högt tsh värde.
fick göra mitt ÄP men inte genomföra mitt ET pga mitt värde.
Får göra de när mit värde ligger på max 1.5
Håller faktist med längtaro väntar lite om svaret hon fått på sin blogg av läkaren,.
jo men de e ju det att jag vill ju självklart att dom sänker de, å de ska ja säga till dom också... ja har fått en telefontid med min gynekolog så ska prata med honom om detta...
Låter jättebra Längtaroväntar.
Hoppas ni gyn lyssnar på dej.Annars hade jag nog vänt mej till en annan om ja vore du för bästa resultat.
Ska hålla tummarna för din skull.
Vet sj hur jobbigt de e att gå o inte bli gravid.