• Svar på tråden TSH 2,1, normalt?
  • enilef

Det ska ligga på högst 2,5 men för de som önskar bli gravida ska det ligga på under 2 enligt min läkare på endokrinologen. När jag blev gravid och under grav. låg jag på 1-1,3.

• Längtarefterliten

alltså är mitt för högt.. för dom skrev till mig att de ska liogga mellan 0,40-4,0... å ja har aldrig nånsin hört att de ska ligga så pass högt

• CookieKaka

Wow..... mitt låg på 5,1 när jag tog prover på barnlöshetsutredningen för några veckor sedan. Ska till endokrinologen om två veckor för en hormonutredning nu oxå! Obestämd

• Längtarefterliten
    CookieKaka skrev 2011-12-09 15:10:14 följande:
    Wow..... mitt låg på 5,1 när jag tog prover på barnlöshetsutredningen för några veckor sedan. Ska till endokrinologen om två veckor för en hormonutredning nu oxå! Obestämd
    va sa dom till dig då?
  • enilef

Om jag har fått rätt info från min läkare så verkar det så! Man kan nog ha uppåt fyra och må bra, men det ska inte vara optimalt om man vill bli gravid och behålla bebisen.

• Längtarefterliten
    enilef skrev 2011-12-09 15:16:11 följande:
    Om jag har fått rätt info från min läkare så verkar det så! Man kan nog ha uppåt fyra och må bra, men det ska inte vara optimalt om man vill bli gravid och behålla bebisen.
    hmm aa ja mailade iaf tillbaka å frågade om de verkligen stämde... så mailade ja även ivf kliniken å frågade.. eftersom vi ska göra ivf nu i början av 2012..
  • CookieKaka
    Längtarefterliten skrev 2011-12-09 15:12:35 följande:
    va sa dom till dig då?
    Dom sa att jag skulle på en hormonutredning för att ta redan på varför jag låg så högt och att ha ett värde över 2 kan ställa till det rejält om man vill bli gravid! Så jag ska ta nya prover nästa vecka och ska till endokrinologen den 29e får nog veta mer då!
  • Längtarefterliten
    CookieKaka skrev 2011-12-09 15:20:22 följande:
    Dom sa att jag skulle på en hormonutredning för att ta redan på varför jag låg så högt och att ha ett värde över 2 kan ställa till det rejält om man vill bli gravid! Så jag ska ta nya prover nästa vecka och ska till endokrinologen den 29e får nog veta mer då!
    men då är ju mitt för högt! jäkla läkare som säger att de är bra.. undra hur ja ska få dom att fatta detta
  • CookieKaka
    Längtarefterliten skrev 2011-12-09 15:25:02 följande:
    men då är ju mitt för högt! jäkla läkare som säger att de är bra.. undra hur ja ska få dom att fatta detta
    Be om en remiss till en hormonutredning. Äter du levaxin?
  • Längtarefterliten
    CookieKaka skrev 2011-12-09 15:27:39 följande:
    Be om en remiss till en hormonutredning. Äter du levaxin?
    nä ja äter inte levaxin... vadå hormonutredning? har ju gått igenom en missfallsutredning nu.. blorde inte de räcka?
Svar på tråden TSH 2,1, normalt?