Inlägg från: W L |Visa alla inlägg
  • W L

Tips på lite "gammaldags" skola i Sthlm?

caliningrad skrev 2011-12-09 11:16:39 följande:
    hej
    jag sitter i samma situation.Det verkar valdigt svart att hitta en skola som faktiskt ser ut som en skola...
    Jag har ocksa ansokt friskolorna sasom Franska Skolan for sent sa jag ar valdigt radd for att min dotter hamnar pa en vanlig kommunal utan ordning och reda.
    Menar du att inga kommunala skolor är bra??
  • W L

Här har du massa information om svenska skolor....

http://www.ur.se/varldensbastaskitskola/

Där kan du även se första avsnittet i serien som startade förra veckan. Beskrivning:
    I serien Världens bästa skitskola undersöker programledaren Natanael Derwinger vad de senaste årens skolreformer inneburit för samhället. Varför är den svenska skolan världens bästa för vissa, men världens sämsta för andra?

Första avsnittet berättade dem bland annat om att klasser med störst "blandning" var de klasser där man lärde sig mest. 

Som TS sa i inledning skulle inte jag heller ta de där nöjdhetsenkäterna eller betygstatistik på för stort allvar, tänk på hur mkt pengar friskolorna tjänar. För mig känns det självklart att de gärna ger eleverna högre betyg för att "höja sina siffror". Det bästa är nog att besöka skolorna och se efter själv...

Svar på tråden Tips på lite "gammaldags" skola i Sthlm?