• Spionen

LCHF för gravida!

Hej allihopa!

Joinar er på inrådan av rednose, precis den tråden jag vill ha! :)
    Jag och killen är på andra försöket till bebis nu (första barnet) och jag har bestämt mig för att fortsätta med LCHF under graviditeten. Har ätit kolhydratfattig kost i drygt ett år nu (men små uppehåll, 1 i höstas på semestern och 1 runt jul) och mår bättre än någonsin!

Ska bli jättespännande att läsa era erfarenheter! Nu ska jag plöja hela tråden! :)

• Spionen

Jag blir så irriterad på alla kommentarer man får. Folk är så inrutade i det här med lightprodukter, fettfritt och nyckelhålsmärkt. Ren idioti!!

Hur gör ni för att möta alla kommentarer varje dag? Hur kontrar ni?  

• Spionen
    rednose skrev 2012-01-07 21:10:16 följande:
    jag brukar gäspa och le.

Nejdå men om man berättar (det gäller ju i alla fall för mig och min sambo) att man inte äter LCHF för att gå ner i vikt, utan för att helt enkelt MÅ BRA, så verkar fakta mottas mycket bättre.
    Att berätta att det INTE är någon "ny diet" utan en kosthållning precis som vegetarisk kost. :)

Det var bra, har inte tänkt på det som en kosthållning förut. Tack!
  • Spionen
    Loreena skrev 2012-01-07 22:10:37 följande:
    Jag brukar säga att jag vill äta så naturlig mat som möjligt, inte en massa fejkprodukter med härdade fetter utblandat med vatten. Om man nu vill ha en lättare creme fraiche så kan man ju lika gärna spä ut den med vatten själv hemma istället för att köpa en dyr lightprodukt. För det är precis det de gjort i lätt creme fraiche etc. De har blandat ut den med vatten och tillsatt stärkelse som förtjockningsmedel. Och vem vill äta lätt-yoghurt som innehåller lika mycket socker som läsk? Bara det borde ju få dem att tänka till ang. nyckelhålsmärkningen.

I övrigt så säger jag att jag äter LCHF för att jag mår så himla bra av det! För att jag äntligen fått bukt med mina magproblem, mitt sockersug, mina humörsvängningar etc. Viktminskningen är bara en bonus. Var och en måste ju hitta sin grej och vad som funkar för dem, och jag har hittat min. :)
    Du har så rätt, så rätt. Tack så mycket för ditt svar, nu vet jag hur jag ska kontra alla IQ-befriade kommenterar på jobbet :)
  • Spionen
    joncam skrev 2012-01-09 23:32:38 följande:
    vilken bra tråd! Jag och min sambo började förra veckan med LCHF och jag mår jättebra! Vi försöker även att bli gravida nu (har försökt sen i okt). Har ni några erfarenheter att ni lättare blivit gravida med denna kost?

Kul med alla tips på olika maträtter också!
    Jag hoppas på viktminskning då jag är lite överviktig, så jag håller tummarna! Men får tyvärr så mycket negativ respons till LCHF vilket sänker mitt självförtoende för en stund..
    Jag blir däremot peppad av alla här inne i denna tråd! Glad

Här är en till som försöker bli gravid (viftar med handen) men jag vet inte om LCHF gör det lättare eller inte... Däremot mår man så mycket bättre av LCHF-kost, och ju bättre du mår, desto lättare borde det ju vara att bli gravid! Det tror jag i alla fall :)

• Spionen

Hej hej!

3 strikta veckor med LCHF efter juluppehållet. Några kilo lättare :) Tyvärr inte gravid som jag hoppades, utan mensen kom idag. Rynkar på näsan 2 dagar sen, vilket är väldigt olikt mig... Kan det ha något att göra med LCHF-kosten? Har ju ätit LCHF länge innan i julas, men upplevde inga rubbningar i min cykel då...

Någon som har erfarenheter om det?

Svar på tråden LCHF för gravida!