• LenaP83

väntan...

Hej på er alla söta PCOare!

Har inte varit så aktiv här på FL på ganska länge nu...
    Anledningen till d har mest varit för att vi har haft ett uppehåll i verkstaden i ca 1 1/2 år pga att, som så många vet, Pergo försvann ett tag för dom hade problem hos tillverkaren...

Men nu jäklar e vi igång igen...många i min omgivning har under detta uppehåll fått små underbaringar och det gör mig peppad, glad för deras skull självklart men oxå besviken att d tar så lång tid för mig själv...

Jag e iaf idag på dag 17...ätit pergo och va på VUL på dag 12 o ett litet ägg va 11 mm..alltså aktivt som min läkare sa...så ÄL ska jag ha haft nu i dagarna....kännt lite så jag hoppas jag har haft det...inte så svårt o gissa vad jag o sambon har gjort hehe=)

Finns d nån mer som vill hänga på i väntan på förhoppningsvis INGEN mens? =)

• Svar på tråden väntan...
  • LenaP83

Fy va jobbigt med missfallet.. Beklagar! Jag vet inte finns det något annat som e bättre o använda än Pergo ? Men får ju äl av Pergo.. E väl IVF som e nästa steg kan jag tänka mig.. Men då måste jag ner ganska mkt i vikt först..

• LenaP83

Fy va jobbigt med missfallet.. Beklagar! Jag vet inte finns det något annat som e bättre o använda än Pergo ? Men får ju äl av Pergo.. E väl IVF som e nästa steg kan jag tänka mig.. Men då måste jag ner ganska mkt i vikt först..

• Treasures

Ja det suger rätt fett att få missfall men jag tror att barnlösheten och all kämpan innan vi fick vår dotter 2009 var värre. Denna gång blev vi gravida utan några mediciner och utan att eg ha planerat det så det känns som att vi ska klara det igen rätt snart. Missfall är ju kroppens sätt att göra sig av med nåt som inte var bra till en början försöker jag intala mig.

Jag har en bekant som fick prova med Puregonsprutor, samma som man tar vid IVF men i lägre dos trots att Pergotime gav henne ÄL vajre gång och det lyckades. Slemhinnan kan bli bättre av sprutorna så att det befruktade ägget lättare kan fästa. Men jag vet inte om det är nån viktgräns för att prova dessa med.

~ ~ Alva 09-11-01 ~ ~
  • LenaP83

Nä aldrig varit så sen... Tog ett test på dag 33 men d va neg.. Kanske inte ens hade nån äl.. D vet jag inte

• Knasjojjobus

konstigt.. jag håller tummarna för att det är en liten där inne men att det inte var tillräckligt med det där hormonet för att det skulle bli plus =) ja tror jag plussade så sent pga att min ägglossning var så sen.. har jag fått för mig. Hoppas det är samma för dig =)

Svar på tråden väntan...