Inlägg från: Treasures |Visa alla inlägg
  • Treasures

Beklagar att det inte ville sig den här gången heller. Hur ser er behandlingsplan ut då? Hur länge ska du ta Pergotime? Kanske dags att prova nåt annat?

~ ~ Alva 09-11-01 ~ ~
  • Treasures

Ja det där känner jag igen, för mig har det kännts bättre att vänta och låta mensen komma. Oftast vet man ju ungefär när man haft ÄL och har den då inte kommit då den borde så kan man ju testa. Jag fick ett plus den 29/12 och hade då gått en och en halv vecka över BIM men vågade ändå inte tro att jag kunde vara gravid. Tyvärr blev det ett MA och jag skrapades igår men så fort vi får klartecken från läkaren så sätter vi igång igen.

~ ~ Alva 09-11-01 ~ ~
  • Treasures

Ja det suger rätt fett att få missfall men jag tror att barnlösheten och all kämpan innan vi fick vår dotter 2009 var värre. Denna gång blev vi gravida utan några mediciner och utan att eg ha planerat det så det känns som att vi ska klara det igen rätt snart. Missfall är ju kroppens sätt att göra sig av med nåt som inte var bra till en början försöker jag intala mig.

Jag har en bekant som fick prova med Puregonsprutor, samma som man tar vid IVF men i lägre dos trots att Pergotime gav henne ÄL vajre gång och det lyckades. Slemhinnan kan bli bättre av sprutorna så att det befruktade ägget lättare kan fästa. Men jag vet inte om det är nån viktgräns för att prova dessa med.

~ ~ Alva 09-11-01 ~ ~
Svar på tråden väntan...