• LenaP83

väntan...

Hej på er alla söta PCOare!

Har inte varit så aktiv här på FL på ganska länge nu...
    Anledningen till d har mest varit för att vi har haft ett uppehåll i verkstaden i ca 1 1/2 år pga att, som så många vet, Pergo försvann ett tag för dom hade problem hos tillverkaren...

Men nu jäklar e vi igång igen...många i min omgivning har under detta uppehåll fått små underbaringar och det gör mig peppad, glad för deras skull självklart men oxå besviken att d tar så lång tid för mig själv...

Jag e iaf idag på dag 17...ätit pergo och va på VUL på dag 12 o ett litet ägg va 11 mm..alltså aktivt som min läkare sa...så ÄL ska jag ha haft nu i dagarna....kännt lite så jag hoppas jag har haft det...inte så svårt o gissa vad jag o sambon har gjort hehe=)

Finns d nån mer som vill hänga på i väntan på förhoppningsvis INGEN mens? =)

• Svar på tråden väntan...
  • Knasjojjobus

Jag håller alla tummar jag har för att ni ska lyckas! det är olidligt att bara gå och vänta och vänta månad efter månad och inte få något plus! vår lille plutt kom till världen i måndags =) är helt overkligt efter allt kämpande!

• LenaP83
    Knasjojjobus skrev 2011-12-04 13:54:20 följande:
    Jag håller alla tummar jag har för att ni ska lyckas! det är olidligt att bara gå och vänta och vänta månad efter månad och inte få något plus! vår lille plutt kom till världen i måndags =) är helt overkligt efter allt kämpande!
    åååh va kul o höra!!! ett stoooort stooort grattis!
    hur lyckades ni? hehe
  • chapelhill

hej jag måste bara fråga.. hur vet man att man har pco? och hur får man det uppkollat?
    lycka till nu med bebisverkstan! känns som att det ska gå för er nu! klart ni ska få en liten julklapp extra i år :) 

• LenaP83
    chapelhill skrev 2011-12-04 14:32:09 följande:
    hej jag måste bara fråga.. hur vet man att man har pco? och hur får man det uppkollat?
    lycka till nu med bebisverkstan! känns som att det ska gå för er nu! klart ni ska få en liten julklapp extra i år :) 
    en av dom tydligaste symtomen e att man har väldigt gles mens...och sällsynta ägglossningar...viktuppgång är oxå ett...
    be om en tid hos gyn...dom konstaterar det ganska lätt genom att göra ett VUL

tack! ja jag tycker jag har varit snäll iår så en julklapp i form av ett plus hade varit underbart=)
  • chapelhill

okej tack för svaret. hm.. har ingen aning om detta är fallet för mig då eller inte.. grejen är det att i april i år blev jag gravid, men slutade i missfall i maj redan i vecka 6.. innan det missfallet hade jag alltid 28dagar mellan mens och den var väldigt regelbunden.. Nu efter det missfallet fick jag en menscykel på 35-40dagar! vilket jag tycker är väldigt mycket! Blev gravid igen på fjärde försöket i oktober men slutade i missfall igen den 11november i vecka 6 även då :( det bara känns liksom som att nått är fel på mig.. men PCO kanske inte är fallet.. Min menscykel blev säkert lång bara för missfallet.. och två missfall på rad.. tja jag har väl otur helt enkelt.. :( men gravid har jag ju blivit relativt snabbt iaf, första gången blev det på första försöket, och andra gången på fjärde försöket.. men jag hinner ju bara vara glad några ynka dagar innan jag får missfal.. :( kan det vara nå annat fel på mig som gör att jag får missfall? vet inte rktigt vad PCO är men det verkar inte vara det jag har eller?

har iaf konstaterat en ägglossning i tisdags den 29november så jag hoppas på att bli gravid nu igen direkt utan att vänta in nästa mens.. hoppas verkligen att vi får ett fint plus till julklapp nu och att det går bra hela vägen! {#emotions_dlg.flower}

• LenaP83
    chapelhill skrev 2011-12-04 18:40:47 följande:
    okej tack för svaret. hm.. har ingen aning om detta är fallet för mig då eller inte.. grejen är det att i april i år blev jag gravid, men slutade i missfall i maj redan i vecka 6.. innan det missfallet hade jag alltid 28dagar mellan mens och den var väldigt regelbunden.. Nu efter det missfallet fick jag en menscykel på 35-40dagar! vilket jag tycker är väldigt mycket! Blev gravid igen på fjärde försöket i oktober men slutade i missfall igen den 11november i vecka 6 även då :( det bara känns liksom som att nått är fel på mig.. men PCO kanske inte är fallet.. Min menscykel blev säkert lång bara för missfallet.. och två missfall på rad.. tja jag har väl otur helt enkelt.. :( men gravid har jag ju blivit relativt snabbt iaf, första gången blev det på första försöket, och andra gången på fjärde försöket.. men jag hinner ju bara vara glad några ynka dagar innan jag får missfal.. :( kan det vara nå annat fel på mig som gör att jag får missfall? vet inte rktigt vad PCO är men det verkar inte vara det jag har eller?

har iaf konstaterat en ägglossning i tisdags den 29november så jag hoppas på att bli gravid nu igen direkt utan att vänta in nästa mens.. hoppas verkligen att vi får ett fint plus till julklapp nu och att det går bra hela vägen! {#emotions_dlg.flower}
    va tråkigt med missfallen...jag tycker inte d låter som pco...tycker dock att du borde ta upp detta med sjukvården ang dom tidiga missfallen...d finns fall där kroppen på ngt vis stöter bort graviditeten...d hände min vän...tror att hon hade problem med sköldkörteln lr nåt så hennes kropp producerade ett visst ämne som inte va så gynsamt..hon fick mediciner för detta....jag är inte helt 100 så du ska ju inte måla fan på väggen...men jag tycker att du borde ta upp d...annars får vi hoppas att d "bara" va otur.
  • Knasjojjobus
    LenaP83 skrev 2011-12-04 13:58:14 följande:
    åååh va kul o höra!!! ett stoooort stooort grattis!
    hur lyckades ni? hehe
    tack tack =) jag var i samma sits som du.. pergotime var slut! Jag hade ätit 2 månader och skulle hämta ut för den 3e men det gick inte få tag i. Kändes inte så kul direkt.. men medicinen måste suttit kvar lite i kroppen för dag 20 (ganska så sent i cykeln..) kände jag att jag hade ägglossning! trodde att det var för tidig mens först..  så fram med stickan och kolla och javiss! trodde knappt det var sant! så sen var det bara till att ropa på maken =) hihi
  • Viggo och pyrets mamma
    chapelhill skrev 2011-12-04 18:40:47 följande:

Låter inte alls som PCO, har man PCO så är det just ägglossningen som är problemet, de små rackarna vill inte mogna och släppa. Men om du haft 2 mf på raken så bör du absolut söka upp vården och få gjort en MF-utredning.

Till TS: Stort lycka till, jag har själv PCO-S och blev snabbt gravid med 1:an (tog 4 försök). Men 2:an har vi kämpat i 2 1/2 år för men efter en viktnedgång på 50 kg det senaste året så blev vi äntligen gravida av oss själva på 5:e försöket (hade uppehåll under min viktnedgång). Så nu väntar vi på nr 2 runt månadsskiftet Maj-Juni. Vill bara skänka lite hopp att det går även om man ibland får kämpa längre än man själv vill ;)
    -Mammas älskling 080425- - Lillgroda BF 120601-
  • LenaP83

Tack för peppningen håller verkligen alla tummar nu! Håller er underrättade! O stort grattis till bulle nr 2 i ugnen

• Knasjojjobus
    LenaP83 skrev 2011-12-05 20:41:16 följande:
    Tack för peppningen håller verkligen alla tummar nu! Håller er underrättade! O stort grattis till bulle nr 2 i ugnen
    ja det måste du göra så vi får se hur det går för er! =)
Svar på tråden väntan...