chapelhill skrev 2011-12-04 18:40:47 följande:
okej tack för svaret. hm.. har ingen aning om detta är fallet för mig då eller inte.. grejen är det att i april i år blev jag gravid, men slutade i missfall i maj redan i vecka 6.. innan det missfallet hade jag alltid 28dagar mellan mens och den var väldigt regelbunden.. Nu efter det missfallet fick jag en menscykel på 35-40dagar! vilket jag tycker är väldigt mycket! Blev gravid igen på fjärde försöket i oktober men slutade i missfall igen den 11november i vecka 6 även då :( det bara känns liksom som att nått är fel på mig.. men PCO kanske inte är fallet.. Min menscykel blev säkert lång bara för missfallet.. och två missfall på rad.. tja jag har väl otur helt enkelt.. :( men gravid har jag ju blivit relativt snabbt iaf, första gången blev det på första försöket, och andra gången på fjärde försöket.. men jag hinner ju bara vara glad några ynka dagar innan jag får missfal.. :( kan det vara nå annat fel på mig som gör att jag får missfall? vet inte rktigt vad PCO är men det verkar inte vara det jag har eller?
har iaf konstaterat en ägglossning i tisdags den 29november så jag hoppas på att bli gravid nu igen direkt utan att vänta in nästa mens.. hoppas verkligen att vi får ett fint plus till julklapp nu och att det går bra hela vägen!

Låter inte alls som PCO, har man PCO så är det just ägglossningen som är problemet, de små rackarna vill inte mogna och släppa. Men om du haft 2 mf på raken så bör du absolut söka upp vården och få gjort en MF-utredning.
Till TS: Stort lycka till, jag har själv PCO-S och blev snabbt gravid med 1:an (tog 4 försök). Men 2:an har vi kämpat i 2 1/2 år för men efter en viktnedgång på 50 kg det senaste året så blev vi äntligen gravida av oss själva på 5:e försöket (hade uppehåll under min viktnedgång). Så nu väntar vi på nr 2 runt månadsskiftet Maj-Juni. Vill bara skänka lite hopp att det går även om man ibland får kämpa längre än man själv vill ;)