Först och främst vill jag fråga TS - har du fått svar på din fråga? Alltså, har du bestämt dig för vilket ord du vill använda? *nyfiken*
Buffybot - det var ju bara roligt att vi hittade samma sida
sukkubus - nej, fitta låter ju inte så barnanpassat, men det är väl just PGA att ordet är så förstört? från början lät det kanske annorlunda, innan folk började använda det i fula sammanhang... eller?
Angående att snippa låter som snopp, så tycker jag inte det spelar så stor roll. Det är ju fortfarande ett eget ord, men tanken var väl att folk ska kunna koppla ordet till just flickors könsorgan och för att förenkla det så valde de väl ett ord som är likt "snopp", vilket redan är ett etablerat ord. Och jag tycker, som Buffybot, att det är viktigast av allt att flickor får ett namn på sitt kön, som är precis lika VÄLKÄNT som ordet snopp! För så småningom kommer det ju bli det, det är ju redan på väldigt god väg (hänvisar till RFSU-länken ovan). Och när "snippa" är lika etablerat som "snopp" så tänker nog inte folk ens på HUR det kom till. Det är ju dit vi strävar, eller hur? Men det måste ju börja någonstans och även om ordet lät ovant i mina öron från början så "offrar" jag gärna det för att min dotter i framtiden ska slippa ställa såna här frågor som TS gör i trådstarten.