Inlägg från: bebben Elias mamma |Visa alla inlägg
  • bebben Elias mamma

okej att låsa skolgården?

Jag flyttade tillbaka till Sverige just av den anledningen att jag tyckte att skolan kändes obehaglig. Det var i Spanien. Barnen började redan det året de fyller 3 och pojkarna slogs och brottades av vad jag kunde se och detta ansågs som normalt.
    Jag tyckte att det kändes tryggt att skolan var låst så att inga obehöriga kan ta sig in, men inte att där inte finns rastvakter. Och sen det här med maten. Alla hade med sig donuts och sånt, hur kul är det för min son att få med sig frukt och mackor varje dag då.

Jag har aldrig ångrat mig för i min sons klass i Sverige är det ordning och reda, de tar i tu med minsta lilla bråk direkt och han lär sig jättemycket. Ska man lära sig måste man ju först trivas och hur lätt är det om man går ut och blir slagen på rasten.

För barnen som växer upp där blir det ju det normala, ditt barn har ju inte den svenska skolan att jämföra med och kommer inte att sakna något han inte känner till, det är ju bara du. Men jag skulle kolla ifall barnen är våldsamma på rasten eftersom där inte är rastvakter.

Svar på tråden okej att låsa skolgården?