• Lindah6

Ska flytta Mariefred. Känner ingen!

Hej.
    Nu ska jag å min sambo flytta till Mariefred .. Är gravid så vi vill flytta ifrån södertälje. Mariefred är en fin stad och tror de kommer bli toppen. Men VI känner ingen där.
    Och de känns lite läskigt. Hinner bo där i 2 månader innan bebisen kommer. Vi båda kommer pendla till våra jobb här så blir svårt att träffa nytt folk. Hur gör man ? haha.

• Svar på tråden Ska flytta Mariefred. Känner ingen!
  • daphne

FruSandra
    Jo vi har lagt ett bud men inget är helt klart än. Vi är inte så kräsna vi fick en bra känsla i huset och det är en hel del som skulle behöva fixas men det har vi räknat med :)
    Japp vi har två barn. en född 08 och en född 10.
    Har ni barn?

• FruSandra

Daphne
    Vi väntar vårat första :) en pojke som är beräknad 7/7 :)
    Var roligt med budgivning! :) håller tummarna för er :)
    Vad gör du annars då? Jobbar? Pluggar?

• Aaglars
    daphne skrev 2012-04-24 20:46:56 följande:
    FruSandra
    Hej jag är 30 år och just nu bor vi på Hägerstensåsen. Vi kollar på radhus i Slottsbrinken :)
    Åt vilket håll bor du?

Slottsbrinken är jättefin! Där är jag uppväxt. Bodde i Mariefred i 20år
  • Aaglars
    daphne skrev 2012-04-24 21:32:14 följande:
    FruSandra
    Jo vi har lagt ett bud men inget är helt klart än. Vi är inte så kräsna vi fick en bra känsla i huset och det är en hel del som skulle behöva fixas men det har vi räknat med :)
    Får man fråga vilken adress?
  • daphne

FruSandra
    Jag är förskollärare och min man är utbildad arkeolog men arbetar på en dagligverksamhet. Vad gör ni?
    Vi får svar om huset lite senare i veckan. :)

• daphne

Aaglars
    Det är Stenvägen vi kollar in :)
    Mina föräldrar bodde några år på Kalkudden så vi har lite koppling till Mariefred :)

• FruSandra

Daphne
    Vad roligt jag är barnskötare o jobbar i Nykvarn, men är sjukskriven pga foglossning.. Maken jobbar som verkstadschef på Toyota...

• Aaglars

Daphne

Under skoltiden var jag bästis med en tjej som bodde/bor på Kalkuddens gård. Ulla Trenters dotter

• daphne

FruSandra då är vi i samma bransch :)
    Jobbigt med foglissningar!

Svar på tråden Ska flytta Mariefred. Känner ingen!