Vad är ditt största bekymmer idag?
Att området vi vill flytta till ska göras om till bostadsrätter så nu kan vi inte flytta dit =( Jag har passat i flera år på att en bra lägenhet ska bli ledig men nu ska det alltså säljas och göras om till bostadsrätter. Vi har inte en sådan ekonomi att vi kan få ett sådant lån nu. Usch jag är ärligt talat väldigt ledsen över detta eftersom det var typ det enda område min fru vill bo i här i stan. Nu finns det risk för att om hon går in i en ny sväng i depressionen tar sitt pick och pack och sticker härifrån. Och nej, jag är inte villig att flytta. För första gången i mitt liv har jag hittat en stad som känns hemma. Jag har jättebra vänner, jobb osv här. Flyttar vi till den stad min fru vill bo i så måste jag i princip säga upp bekantskapen med mina vänner, sluta på mitt jobb (jag var arbetslös i flera år innan jag fick det här underbara jobbet som jag älskar och jag kan inte få ett liknande jobb) och flytta till en stad som jag mår jättedåligt i. Jag vet. Jag kräver något av min fru som jag inte kan ge tillbaka.