Vad är ditt största bekymmer idag?
VARFÖR blir min dotters pappa helt handikappad när han får sin dotter i famnen? Han kan inte göra någonting. Överhuvudtaget. Bara sitt där med henne i famnen. Han kan inte äta, inte dricka...ja han kan verkligen inte göra någonting när han håller i henne. Hur kan det vara så svårt?
Nu surade han iväg till jobbet och sprang runt och snäste åt mig: Var är min mobil nu då? Jag frågar varför han är sur och han snäser tillbaka Jag kan väl f*n inte hjälpa att du dumpar ungen i mitt knä så man inte kan äta frukost. Själv trodde jag att jag var snäll och lät vår dotter få mysa med pappa i 5min, han ser en stoppkloss som gör att han inte kan äta. Jag blir så trött. Vågar jag verkligen låta honom vara föräldraledig i höst? Jag tvivlar på att han kommer att gå ut och leka med henne och gå ut och gå med henne sovande i vagnen som hon behöver för att sova middag riktigt bra. Jag har en känsla av att han kommer göra som sin svåger - använda föräldraledigheten till att häcka vid datorn och skita i barnet. Suck.