-
Jag gick 12 dagar över tiden med Märta och hade inte den minsta känning innan. Det går säkert snabbare för dig . Mitt eget största problem är ett barn med ögoninfektionen från helvetet. Imorse kunde hon inte öppna ögonen för att det var så igenmurade och nu börjar det klia något så brutalt i mina med. Och imorgon ska vi åka tåg i 42 mil. Jag har ingen lust att ha infekterade ögon på både mig och barnet då.MammaTove skrev 2012-04-03 19:48:43 följande:Att jag är på BF+4 idag, och det finns inte ett ynka litet tecken på att en bebis tänker titta ut innan vi måste vräka henne nästa fredag..
-
Vi ska på besök på förskolan där dottern ska börja imorgon och hon är jättesnorig. Det känns lite surt.
-
Att jag MÅSTE gå till Arbetsförmedlingen idag. De öppnar klockan 10 och jag hade hoppats att barnet skulle sova i vagnen under tiden. Men nej då, hon ville sova nu hon, vilket innebär att jag kommer att ha ett tokargt och uttråkat barn med mig dit eftersom jag inte har någon som kan ta henne just då.
-
Jag brukar gå på eftermiddagen när jag inte har något annat planerat, men idag var det full rulle från morgon till kväll. Fick muta henne med en jordgubbe så gick det bra ändåAlemonia skrev 2012-04-19 11:13:44 följande:Har du ingen bokad tid så är det oftast bättre att komma lite senare på dagen då det brukar vara många som är där då de öppnar.
-
Att jag är så sjukt trött att jag håller på att somna i soffan redan nu. Och ändå sov jag som en stock inatt och barnet vaknade inte tidigare än vanligt. Vore det inte för att jag precis haft mens skulle jag nästan börja bli orolig för en graviditet.
Att det tidigare nämnda barnet ligger och hostar som en galning i sin säng. Jag hoppas verkligen att det bara är torrhosta, för hon har sin första "riktiga" dag på förskolan på måndag. -
Barnet är ledigt från förskolan idag, och jag vet inte vad vi ska roa oss med. Att bara vara hemma är helt uteslutet.
-
Precis i detta ögonblick: Absolut ingenting. Barnet leker så förnöjt och sambon lagar middag. Annars skulle väl problemet kunna vara att bestämma mig för vad jag ska äta för smaskigt när jag är ensam ikväll. Barnet somnar tidigt och sambon ska på grabbfest vilket leder till att jag kan mumsa på precis vad jag vill
-
Att barnet av någon anledning ville sova nu. Det betyder att hela dagen kommer att bli konstig vilket jag hade hoppats att slippa idag.
-
De klipper gräset alldeles utanför verandan, vilket leder till att jag inte kan äta lunch där tillsammans med min bok, utan istället sitter vid datorn och häckar. Sjukt störigt.
-
Vi ska iväg till sambons familj på Mors dags-kalas snart och jag får inte till håret som jag vill.