Vad är ditt största bekymmer idag?
Dagens största bekymmer blir att fördela det lilla arbete jag har över hela dagen så det ser ut och verkar som att jag är riktigt upptagen hela dagen.
Förslag på tidsfördriv som ser ut som jobb mottages tacksamt!
Dagens största bekymmer blir att fördela det lilla arbete jag har över hela dagen så det ser ut och verkar som att jag är riktigt upptagen hela dagen.
Förslag på tidsfördriv som ser ut som jobb mottages tacksamt!
Idag är mitt största bekymmer svärmor. Eller kanske rättare sagt en arbetskamrat.
Det var tänkt att maken och jag skulle åka till Danmark för att titta på ny utrustning till vårt företag, men se då ska denna "arbetskamrat" sätta sig på tvären och sura som en barnunge.
Helt plötsligt är människan helt förlamad och fattar inget och tänker minsann inte ordna med något. Hon är 63år och har psykiska problem som hon vägrar inse.
Hon är inte anställd av oss på företaget, men är med och jobbar och lägger sig i allt. Och gör vi inte på hennes vis blir hon sur. Och så tycker hon att vi är otacksamma för all den hjälp vi får av henne - som vi inte ens bett om!
Det är visserligen jättebra att hon hjälper till, men med allt bråk hon ställer till med så är det jobbigare med hjälpen än vad den verkligen hjälper.
Nu ville vi ha hennes hjälp för vi skulle åka bort och då börjar hon istället att tramsa. Hon som alltid annars sliter dessa uppgifterna ur händerna på de anställda kan nu helt plötsligt inte göra dem. Vi kan alltså inte lita på att det blir gjort som det ska.
Barnen som såg fram emot att få sova hos farmor och farfar blev nu otroligt besvikna när de inte blir så. Jag är besviken för att den tid maken och jag hade fått tillsammans i bilen till och från Göteborg hade varit underbar.
När vi jobbar så mycket som vi gör så ses vi inte så mycket så dessa "stulna stunder" arbetstid på resande fot är ljuvliga för oss. Då kan vi prata med varandra utan att bli avbrutna av jobb eller barn.
Och vad ska säljaren tro om oss när vi ändrar oss i sista sekund och jag inte följer med. Han som ordnat hotell och middag m.m.
Fortsättning på inlägg 1698...
Minsta fick världens raseriutbrott på mig för att jag hämtade på förskolan idag och inte farfar som det var sagt ifrån början.
Jag försökte förklara att det inte var mitt fel utan farmors så han skulle vara arg på henne istället. Det tyckte inte han. Det var jag som var dum!
Jag försökte förklara att jag med var arg och ledsen över att det blivit så här. Att jag verkligen ville åka, men nu gick inte det.
Så när vi kom hem tog elaka jag med mig barnen ut och sökte upp farmor så han fick säga att han var arg över situationen.
Hon försökte dock släta över det med att han tycker ju så mycket om mamma så det är väl bra att mamma är hemma...
Är fortfarande arg på arbetskamraten/svärmor.
Helt meningslöst att vara på "jobbet" för min del för att sätta upp 4 papper på en tavla och nita ihop 2 fraktsedlar med varsin följesedel bara för att hon inte ens kan ta papperna ur en skrivare och nita ihop dem.
Jag kan alltså skriva ut alla papper ifrån vår bärbara där jag befinner mig som skulle ha varit Danmark!!!
Så är det bara för dem att ta dem i skrivaren på plats i vårt fikarum på jobbet.