• Melie

Ni unga föräldrar utan utbildning, se hit!

Vi har en dotter på 6 månader. Jag hoppade av gymnasiet pga att jag var så skoltrött, när jag var på anställningsintervju var jag gravid men sa ingenting. Men sen när jag var tvungen och säga det så blev dom glada för min skull och nu jobbar jag lite extra på helgdagar när pappan är hemma :) Men pga att jag inte har utbildning kan jag aldrig få fastjobb (habiliteringsboende för barn med autism) så det är lite tråkigt. Vet inte när jag ska hinna plugga och framför allt om jag vill :O. Så lär ju behöva byta jobb sen, för fastjobb vill man ju ha som trygghet, men inte så lätt att få nuförtiden. En till bebis vill jag ha snart! :)

• Melie

Läste på din profil att du pluggar omvårdnad, hur går det när du är mammaledig?

• Melie

Jag pluggade omvårdnad på distans innan jag fick barn och hade praktik i heltid på 4 veckor (vilket rörde till det eftersom jag jobbade heltid), så om jag nu skulle fortsätta så vet jag ju att det är 3 praktikperioder till som är 4 veckor gånger 3 då. Vet inte hur det ska gå, känns omöjligt!

• Melie

Åh jag kanske ska göra likadant då, Ebba börjar dagis i Maj eller Augusti. Hur mycket är det man får i studiebidrag nuförtiden? Haha ja det var ju typ alla? :D men jag gillar att jobba inom vården, speciellt med barn :)

Vart bor ni alla?

Svar på tråden Ni unga föräldrar utan utbildning, se hit!