• Grazzy

Ni unga föräldrar utan utbildning, se hit!

Söker andra unga föräldrar utan utbildning eller arbete, att utbyta lite tankar och frågor med.
    Ingen åldersgräns dras här!
    Skriv gärna varför och hur ni kom fram till beslutet att behålla era älskade barn. 

• Svar på tråden Ni unga föräldrar utan utbildning, se hit!
  • Grazzy
    Vixx skrev 2011-12-01 00:49:56 följande:
    När vi fick reda på att jag var gravid med dottern så var det ingen tvekan om att behålla. Jag skulle aldrig kunna göra abort och vi båda kände att det var rätt. Jag har alltid velat ha barn tidigt i livet då de kändes bara så rätt :) andra barnet som ännu ligger i magen är planerad så där var det ju heller någon tvekan om att behålla :)
    Då är vi i samma sits kan man säga
    Men du pluggar inte eller så just nu eller fick du avbryta dina studier i och med du blev gravid med första?  
  • Grazzy
    Melie skrev 2011-12-01 14:17:33 följande:
    Läste på din profil att du pluggar omvårdnad, hur går det när du är mammaledig?
    Jo det går bra. Min son går på dagis och jag pluggar på komvux under tiden han är där så det går jätte bra. Sen nu när sambon är arbetslös över vintern då han är säsongs jobbare, så är han hemma med William 2 dagar i veckan och William går 15 timmar på dagis 3 dagar i veckan
  • Grazzy

Oj vad kul många läser Omvårdnad precis osm jag här!

• Grazzy
    Melie skrev 2011-12-02 12:39:02 följande:
    Åh jag kanske ska göra likadant då, Ebba börjar dagis i Maj eller Augusti. Hur mycket är det man får i studiebidrag nuförtiden? Haha ja det var ju typ alla? :D men jag gillar att jobba inom vården, speciellt med barn :)

Vart bor ni alla?
    I Eskilstuna bor vi, eller Torshälla :)
    Jag fick ut runt 4600 för 3 ämnen, beror på hur mycket ämnen du läser, poäng i veckan osv.
    Men värt att satsa på absolut!

Svar på tråden Ni unga föräldrar utan utbildning, se hit!