• Sally

adopterade barn i förskola

Det verkar inte helt omöjligt att det kunde gå lite bättre med mindre barngrupper?  Det är kanske lite väl mycket intryck för honom med så många barn tillsammans plötsligt?  Särskilt om han inte gick på förskola tidigare?

En lösning kunde vara att han kunde få en resurs som, utan att bli fast klistrat till honom, gör att undervisningsmomenten kan ske i mindre grupper?  Det är en hel maskin att få till en resurs, men inte alls omöjligt, och mycket enklare om skolan är med på tåget, eftersom det är de som söker.

Har ni kollat upp hörseln, mm?  Tal? 

(Sedan verkar hans pedagog vara ganska tjatig från din beskrivning...  Vissa barn är sådana som sitter still och lyda, andra är lite viljestarkare....  jag har en sådan också!)

• Sally
    xueca skrev 2011-11-29 17:13:39 följande:
    Tack för snabbt svar. Hörseln var normalt på 5års kontroll. Han har varit på dagis och trivdes även om barngrupperna var också stora . Han var busigt även där, men då fanns inte samma krav. Jag mysstänker att han inye har knuttit än till den nya fröken. En till faktor är att vi är dubbelspråkiga i hemmet. Jag antar att era erfarenheter handlar också om adopterade barn eller?.Förresten jag hör många historier från andra 6-årigas föräldrar omproblem med anpassning till skolan och tonårsatityd , borde inte skolan kunna hantera bättre dessa problem? Till mig ser det ut som att de fokuserar mycket på kunskap och för litet på pedagogi,
    Ja, min äldsta son är 5,5 år och adopterad, dock har han gått på dagis i flera år nu.  Vi är dessutom också tvåspråkiga i familjen.
Svar på tråden adopterade barn i förskola