adopterade barn i förskola
Hej,
Jag undrade om någon kunde dela med sig sina erfarenheter från förskola.
Min son är 6 år har precis börjat förskolan (har varit med oss i 3år) , och redan någon månad efter
skolstart började vi att få klagomål från fröken, att han stör lektionerna . Vi föklarade situationen för henne
och att han kanske behöver lite mer tid för att anpassa sig, vi t.o.m lämnade över lite böcker för henne att läsa . Vi jobbade också med språket som verkade vara ett svåg punkt
Nu efter 4 månader, tycker jag han har blivit mycket bättre på att inte störa i klassrumet, men fröken fortsätter klaga över andra saker (varje dag). Hon pekar på att han är busigt när han inte gillar en uppgift ( låter det konstigt ?) Att han är busigt, det vet vi , men var ligger gränsen över vad som anses vara normalt för en 6 årigt, vet jag inte.
Under tiden träffade vi dessutom kuratörn, som ansåg att hon behövde prata med skolpersonalen och ihjälpa dem att hantera honom i de olika situationerna, men ingenting har hänt tyvärr eftersom hon verkar vara mycket upptagen.
Jag har börjat tröttna på så mycket tjafs om ett barn som för övrigt är duktigt och snäll hemma, och vet verkligen inte vad mer kan vi göra .
Tack för era svar