Inlägg från: storstadsidyll |Visa alla inlägg
  • storstadsidyll

Hjälp, hur ofta och hur mycket äter era 3 månaders???

Kolla upp om hon kanske lider av reflux? Det är tydligen väldigt vanligt. Men prata med Bvc, deras jobb är att hjälpa er. Lycka till!

• storstadsidyll

Oj. Min son på 10 veckor äter 160 ml var fjärde timme. Men ändå är han ganska liten.

• storstadsidyll

Reflux är halsbränna. Ger symptom som viktminskning eller dålig ökning. Skrik och gråt utan synlig/förståelig anledning. Gulpningar vid matning. Vägran att äta. Kräkningar. Men man måste så klart inte ha alla. Finns en jättebra tråd här du kan läsa eller googla reflux bebis.

Vi har också testat en typ av mjölkfri men får nog pröva en annan, han verkar ändå reagera negativt.

• storstadsidyll

Första burken får man bekosta skälv från Apoteket. Vi har provat profylac. Fick den rek. av läkaren. Nutramigen (tror jag) är helt fri från mjölk men den dricker ungarna tydligen inte om dom verkligen inte tål någon annan för den smakat skit.

Sen fick vi på recept från dietist på Bvc, varje uttag kostar då 120 oavsett hur mycket dom skriver ut.

Hoppas det funkar för er !

• storstadsidyll
    vittra skrev 2011-11-28 22:40:03 följande:
    Alltså jag fattar verkligen inte vad den här typen av svar skulle hjälpa TS, helt jävla onödigt. Vill man få henne att må ännu sämre eller..? Hon skriver ju och ber om råd, de har problem och hon undrar vad de gör för fel. Kul då att höra hur mycket alla andra små bebisar äter. Herregud...
    För det första lyder rubriken "hur mycket och hur ofta äter era tre månaders?" och för det andra så var det inget negativt eller "skrytigt" från min sida, det var verkligen INTE meningen att låta värre än någon annan.
    Snarare tvärtom, jag är förvånad över hur mycket min son äter till skillnad från många andra i samma ålder men samtidigt inte går upp i vikt tillräckligt. Av de 160 ml han äter spyr han upp ca 40-50 ml varje måltid.

Så ja, ditt svar var helt jävla onödigt!
Svar på tråden Hjälp, hur ofta och hur mycket äter era 3 månaders???