• Cicek

favoritbok till er 6 åring??

Min son är 5½ och älskar Drakherren, men den är egentligen för äldre barn. Han har kunnat läsa själv sen han var 3 och klarar definitivt att böcker för 10--åringar och uppåt (gärna deckare och spökhistorier), så ibland blir det sådana, men vi läser fortfarande bilderböcker också, han är ju ändå liten fortfarande hehe :) Han älskar en bok som heter "Vad som än händer" men den är ju egentligen för småbarn ;)

• Cicek

En av hans favoritböcker har jag letat efter överallt men jag hittar den inte :( Min kusin har ett ex i England så han läste den där och älskade den. Den heter "Horatio happened" - han gillar böcker med rim. Vi har en annan bok som heter "On my own" och en på spanska, båda rimmar, och han tycker jättemycket om dem också. Sen tycker han om Disney-böcker, vi har en Djungelboken som han tycker väldigt mycket om till exempel. Köpte en i England som heter "Spider School" också som han tycker är jätterolig (också en kapitelbok). Han älskar böcker helt enkelt, vad vi än läser tycker han är jätteintressant! Och han läser jättegärna låååånga böcker, det är bara det att han absolut inte ska lägga sig i tid och då blir det inte tid till det tyvärr ;)

Svar på tråden favoritbok till er 6 åring??