Varför skaffade ni barn tidigt?
Under gymnasietiden festade jag ganska mycket, träffade min nuvarande sambo och pappan till vår dotter, insåg att festandet faktiskt inte var min grej, det var inte det livet gick ut på helt enkelt. Efter gymnasiet fick jag jobb, min sambo fick fast jobb han med efter en lång period av ströjobb och arbetslöshet. Vi började kolla på lägenhet/hus och flyttade ihop. I samma veva som vi flyttade ihop var det dax för mig att ta ut min hormonspiral (efter 5 år) och vi tyckte båda att det var ganska självklart att inte sätta in en ny utan vänta på barn och familjelivet som vi båda kände oss redo att börja leva.
Staven plockades ut och samma månad blev vi gravida, jag 21 år och han 26 år. Nu lever vi det liv vi kände att vi ville ha tillsammans, med en liten parvel (7 månader) som sätter guldkant på våra dagar.
Sedan har min familj skaffat barn tidigt och jag kanske har sett fördelarna med det och framför allt sett hur bra mammor de har varit (kanske inte beror på att de är unga)
Antagligen väljer man nog att skaffa barn för att det känns rätt, antingen är man ung när det känns rätt eller så är man äldre, huvudsaken är ju just att det ska kännas rätt.