• Kya

Varför skaffade ni barn tidigt?

Jag hade ett barnsug. stadig ordentlig ekonomi, stadig sambo, stadigt jobb. ja, allt som fattades var barn. om jag ångrar mig? nej. inte en gång. och jag är mallig nog att tro att jag är en utmärkt mamma.
    jag var 20 när jag fick första barnet. 

Om en svart katt korsar din väg betyder det att katten är på väg någonstans.
  • Kya
    gammelsmurf2 skrev 2011-11-24 19:04:22 följande:
    Det känns ju överlag som att många anser att när man har supit och knullat runt i tonåren, varit ett par gånger på charter eller whatever, så har man upplevt det som finns att uppleva. Vad som kvarstår är barn. Jag fattar inte det. Jag tyckte det kändes som att livet började när jag blev myndig (typ) och att det för varje år bara öppnar sig mer och mer möjligheter. Hade jag skaffat barn när jag varit 18-19 hade jag missat så sjukt mycket som jag nu upplevt beträffande folk jag träffat, platser jag sett osv. Jag kan fortfarande uppleva allt vad familjeliv innebär sen, men jag slipper gå runt och ångra att jag aldrig gav mig en chans att vara ung, fri och obegränsad. 
    Men alla är väl olika I guess

och vad säger att man som ung förälder inte kan uppleva det du pratar om? om man måste vara barnfri för att uppleva det, så kommer vi ju faktiskt vara unga fortfarande när våra barn vuxit upp själva och flyttat hemifrån. jag kommer vara runt 40 då. jösses, då har bara halva livet gått.
    Om en svart katt korsar din väg betyder det att katten är på väg någonstans.
Svar på tråden Varför skaffade ni barn tidigt?