• Rockenrola

Vi som funderar eller är mitt uppe i på att donera

Hej tänkte se om de finns fler där ute som går i tankar att donera ägg för att hjälpa andra som har svårt att bli gravida.

Jag har själv precis i detta nu stämt av ett datum då jag ska på första mötet inför denna process.
    Jag vet igentligen inte nått om processen men kommer få all information i januari när ja ska åka på första mötet.

Finns de fler som funderar,eller kanske redan påbörjat "behandlingen"???

Vore kul o få dela tankar och erfarenheter med er!

• Svar på tråden Vi som funderar eller är mitt uppe i på att donera
  • Rockenrola
    Miss Giggle skrev 2012-03-18 10:38:14 följande:
    Har funderat på det. Om några år när mina egna är lite större.
    Om det barn som är tillkommer av mitt ägg blir svårt sjukt i behöver donation el dylika från biologiska föräldrarna. Kan de leta reda på en då? Eller längre fram om barnet så vill?
    ja i Sverge har dom rätt att få veta vem donatorn är i mogen ålder.
  • mariaochlinus

Nu är det nära!  Jag var på UL igår, 20 äggblåsor på ca 12-18 storlek, och många fler små... Antar att det är bra resultat!? Hoppas äggen räcker till bägge kvinnorna som står på tur...

Känner mig rätt mör i magen redan nu,  å antar att det kommer att spänna/värka mer ju närmare äggplock jag kommer...

Blir planerat äggplock på tisdag, ska bli jätte spännande, är dock lite nervös för ev smärta vid plocket

(¯`♥.¸♥ Amanda 001113, Lucas 051010, Vidar 080328, Alice 100517 ♥¸ .♥´¯)
  • Nahoj23

Jag blir helt rörd av er härinne.
    Jag hoppas äggen räcker till mig nästa vecka när vi är mottagarpar nr 2.
    Vi har hållit på i7 år.

Tack alla ni som gör detta för oss som inte har ägg. Tänk att ni offrar tid och kraft och ägg till oss som inte har.
    Det går inte att beskriva den tacksamhet vi känner tror jag.Hjärta

• Vinterprinsessa

Donatorerna gör en helt otrolig sak - riktiga änglar! =)
    Men det är en cell dom donerar - inte ett barn, så att kalla det "sitt" barn är lite väl magstarkt tycker jag.
    Barnet formas på alla sätt av biologiska mamman, enda mamman, dvs kvinnan som bär och föder barnet - även utseendemässigt. Hennes gener påverkar vilka gener som "plockas fram" hos barnet, som inte hade varit eller sett ut som den gör om den vuxit i någon annan =)

• knivskrik

Jag har funderat på det här av och till i flera år. Det pendlar lite fram och tillbaka men lutar åt att jag kommer donera, eller åtminstone se om jag får. Dock har jag inga egna barn och lär inte skaffa några än på ett par år. Är det ett måste att donatorn har egna barn innan?

• Rockenrola
    mariaochlinus skrev 2012-03-23 08:07:23 följande:
    Nu är det nära!  Jag var på UL igår, 20 äggblåsor på ca 12-18 storlek, och många fler små... Antar att det är bra resultat!? Hoppas äggen räcker till bägge kvinnorna som står på tur...

Känner mig rätt mör i magen redan nu,  å antar att det kommer att spänna/värka mer ju närmare äggplock jag kommer...

Blir planerat äggplock på tisdag, ska bli jätte spännande, är dock lite nervös för ev smärta vid plocket
    hur har de gått för dig?
  • Rockenrola
    knivskrik skrev 2012-03-28 18:46:03 följande:
    Jag har funderat på det här av och till i flera år. Det pendlar lite fram och tillbaka men lutar åt att jag kommer donera, eller åtminstone se om jag får. Dock har jag inga egna barn och lär inte skaffa några än på ett par år. Är det ett måste att donatorn har egna barn innan?
    vet tyvärr inte de. Men finns säkert bra information om man exempelvis googlar.
    Vet att dom frågade mig när ja ringde. Men vet inte om det är ett krav.
  • Rockenrola

Jag tänkte att jag ska se om jag kan komma in på ett möte efter att jag gjort min operation. Så blir att ringa om cirka en månad när ja läkt igen, men längtar efter att se om ja blir godtjänd

• Novis mamma

Knivskrik: nä det är inga krav med egna barn, men det är en fördel

♥ Nova 101219 ♥
  • knivskrik
    Novis mamma skrev 2012-03-28 23:28:35 följande:
    Knivskrik: nä det är inga krav med egna barn, men det är en fördel
    Okej, tack :)
  • mariaochlinus

gick bra... 24 ägg av hög kvalite, så de räckte till 2 mottagare..

Kordinatorn ringde igår och sa att de blivit befruktade ägg till bägge paren, hoppas de leder till graviditeter oxå!

själv ligger jag hemma med värmedyna på magen, mår INTE toppen, har hemsk värk o ser ut som en badboll om magen, hoppas de ger med sig fort!     

(¯`♥.¸♥ Amanda 001113, Lucas 051010, Vidar 080328, Alice 100517 ♥¸ .♥´¯)
  • Nahoj23
    mariaochlinus skrev 2012-03-29 19:32:15 följande:
    gick bra... 24 ägg av hög kvalite, så de räckte till 2 mottagare..

Kordinatorn ringde igår och sa att de blivit befruktade ägg till bägge paren, hoppas de leder till graviditeter oxå!

själv ligger jag hemma med värmedyna på magen, mår INTE toppen, har hemsk värk o ser ut som en badboll om magen, hoppas de ger med sig fort!     
    Fantastiskt! Vi var mottagarpar nr två och äggen räckte inte till oss.
    Du måste vara en toppen donator.

Hoppas värk och svullnad släpper snart.
    Krya på dig och en varm kram till dig.
  • Rebecca 08

Åh fy gör det så ont? Jag ska börja ta sprutorna i mitten på maj för att mogna äggen. Har filat på mitt brev det var inte det lättaste, jag har två barn och skulle vilja ge andra chansen också. Hur gick det med magen? Gick det över "fort"

Svar på tråden Vi som funderar eller är mitt uppe i på att donera