• Rockenrola

Vi som funderar eller är mitt uppe i på att donera

Hej tänkte se om de finns fler där ute som går i tankar att donera ägg för att hjälpa andra som har svårt att bli gravida.

Jag har själv precis i detta nu stämt av ett datum då jag ska på första mötet inför denna process.
    Jag vet igentligen inte nått om processen men kommer få all information i januari när ja ska åka på första mötet.

Finns de fler som funderar,eller kanske redan påbörjat "behandlingen"???

Vore kul o få dela tankar och erfarenheter med er!

• Svar på tråden Vi som funderar eller är mitt uppe i på att donera
  • Caspianne

Tror inbte livmoder/äggstockar doneras i Sverige än? Såg däremot ett tvprogram för något halvår sedan (?), om en amerikansk kvinna vars mor, donerade äggstockar vilket resulterade i fullgången graviditet för kvinnan.

Iallfall så måste jag ge en eloge till er som donerar, det är verkligen en v de vackraste gåvorna man kan ge Hjärta  

• iza79

hej jag är oxå godkänd donator nu och ska snart  donera!Glad

• Rockenrola
    iza79 skrev 2012-02-28 22:40:09 följande:
    hej jag är oxå godkänd donator nu och ska snart  donera!Glad
    Grattis!
  • Rockenrola

Känns tråkigt men jag har inte kunnat fara iväg på första mötet än pga att min dotter varit sjuk massor senaste månaderna o även jag själv senaste halvåret.
    En hel del nätter på sjukhus operationer mm.

Men hoppas de vänder snart. Vill så gärna

• valkyrian

Jag tycker att det är jättebra och vackert av er som donerar ägg, men tycker det är magstarkt att kalla det en självklarhet. För mig är det som att adoptera bort ett barn, mina gener mitt barn. Vet inte om jag skulle kunna leva med det. Kanske man omvärderar.

Bebisen är här
  • Lillstoran
    valkyrian skrev 2012-02-29 14:11:01 följande:
    Jag tycker att det är jättebra och vackert av er som donerar ägg, men tycker det är magstarkt att kalla det en självklarhet. För mig är det som att adoptera bort ett barn, mina gener mitt barn. Vet inte om jag skulle kunna leva med det. Kanske man omvärderar.
    Jag håller med. Vackert och starkt gjort för er som gör det...men nej tack för min egen del.

Donatorn ger ju bort en del av sig genetiskt....de barnen blir ju halvsyskon med donatorns barn, barnet är ju donatorns biologiska och bär dennes gener.

Dock inget emot att ge bort blod eller en njure från en avliden person...men det är en annan sak. Fanns ju en i Danmark som var pappa till över 100 barn.  
  • Rockenrola
    valkyrian skrev 2012-02-29 14:11:01 följande:
    För mig är det en självklarhet för mig men det är nog mkt tack vare att en av mina absolut närmsta vänner är i just denna sits att hon inte kan få barn utan denna teknik.
    Men sen räknas kvinnan som bär barnet som biologisk mamma med.
    Så va de iaf förr när min halvbror "blev till " Hans mamma kunde inte få egna barn pga saknaden av ägg.Men det är 19 år sen o då va de inte ens lagligt i Sverige utan dom fick åka till London.
  • mariaochlinus

jag är mitt i detta nu, har sprayat sen den 25/2, och började med injektionerna igårkväll, äggplock blir kring den 26/3..

Spännande nu!

(¯`♥.¸♥ Amanda 001113, Lucas 051010, Vidar 080328, Alice 100517 ♥¸ .♥´¯)
  • Rockenrola
    mariaochlinus skrev 2012-03-15 03:47:38 följande:

jag är mitt i detta nu, har sprayat sen den 25/2, och började med injektionerna igårkväll, äggplock blir kring den 26/3..

Spännande nu!

va roligt. Hoppas de blir fina ägg.
    Jag ska försöka få till en ny tid snart.
    Vill så gärna göra detta.
  • Miss Giggle

Har funderat på det. Om några år när mina egna är lite större.
    Om det barn som är tillkommer av mitt ägg blir svårt sjukt i behöver donation el dylika från biologiska föräldrarna. Kan de leta reda på en då? Eller längre fram om barnet så vill?

Svar på tråden Vi som funderar eller är mitt uppe i på att donera