• sverigedemokraten

Vågar du ha en fri debatt på internet ?

De åsikter som var straffbara igår är sanningar idag

Idag tror vi att jorden är rund
    Vi vågar ifrågasätta kyrkan
    Vi ser inte sexuellt aktiva kvinnor som psykiskt sjuka
    Vi tror att homosexuella har rättighet att ha sig
    Vi tror inte längre att abort är mord

Detta är åsikter som du tidigare kunde bli straffad för

Är det idag rimligt att bestraffa den som har fel åsikt ?

Quiz
    Du måste logga in för att besvara ett quiz.
  • Svar på tråden Vågar du ha en fri debatt på internet ?
  • Bedhead
    trettioplus skrev 2011-11-24 12:51:26 följande:
    Ja, modet är det inget fel på, men orken att käbbla med folk som har taskig människosyn och mossiga argument är det sämre med. Tyvärr tenderar de vettiga människorna att försvinna ur en diskussion när anhängare av sverigedemokraterna flockas, vilket gör debatten ensidig, urspårad och tröttsam.

Det är enligt TS en omöjlighet, eftersom han(?) hävdar att man blir avstängd direkt om man har hans åsikter.
    It´s better to have loved and lost than never to have seen Lost in Space/Kelly Bundy
  • sverigedemocraten
    Bedhead skrev 2011-11-24 12:52:40 följande:

Det är enligt TS en omöjlighet, eftersom han(?) hävdar att man blir avstängd direkt om man har hans åsikter.

Nej det tog 2 timmar ganska exakt
  • trettioplus
    Bedhead skrev 2011-11-24 12:52:40 följande:
    Man får inte säga vad som helst om man tycker tvärtom heller.
    Jag fick själv ett inlägg bortplockat häromdagen när jag skrev en ful kråka. Helt korrekt och riktigt. Man får hålla lite stil även om man inte håller med varandra.
    Att bära polotröja är som att bli strypt av en mycket svag människa
  • trettioplus

Om man blir avstängd är det dessutom individen som blir det, på detta forum, inte det aktuella användarnamnet. Så du vet TS.

Att bära polotröja är som att bli strypt av en mycket svag människa
  • Kjell2
    trettioplus skrev 2011-11-24 13:00:40 följande:
    Man får inte säga vad som helst om man tycker tvärtom heller.
    Jag fick själv ett inlägg bortplockat häromdagen när jag skrev en ful kråka. Helt korrekt och riktigt. Man får hålla lite stil även om man inte håller med varandra.
    Själv fick jag en varning när jag uppmuntarde till något olagligt samt efter en djupt ironisk text som någon tog illa upp av.
  • Chazz Michael Michaels

Jag blev avstängd för ett judeskämt. Drog i samma tråd ett islamskämt också, det ledde inte till några repressalier vad jag vet.

Ironiskt nog skedde det hela när jag skulle motbevisa en debattör som hävdade att judeskämt straffades hårdare än skämt om andra religioner. Tji fick jag. Och även om jag tyckte varningen var skitnödig spelar min åsikt egentligen ingen roll alls eftersom det är FL som bestämmer och inte jag.

Ni västerländska män är verkligen helt sanslösa. /Bakvänd
  • svenskdemokraten

Nu tog det bara 10 min innan dom blockade mig

Dom är väl lite på hugget efter lunchen kanske Glad

Du skall kalla en spade en spade men inte en neger en neger
  • Dorian Ertymexx

TS, om du med "bestraffa" menar "ifrågasätta" eller "säga emot", så ja, då är det rätt. Några andra bestraffningar har jag inte sett ske mot oliktänkande. De enda som aktivt förespråkar straff av "feltänkande" är ju SD, så...

Politiskt korrekt. Vuxenspråk för du är dum.
  • svenskdemokraten

Ja man blir avstängd från forumet - som du ser ligger jag på min 3:e signatur idag

• La Lola
    svenskdemokraten skrev 2011-11-24 13:15:12 följande:
    Nu tog det bara 10 min innan dom blockade mig

Dom är väl lite på hugget efter lunchen kanske Glad
    Du vet att det är medlemmarna på FL som anmäler inläggen va?
    *mamma till Alma (maj 2000) och Hedda (mars 2009)*
Svar på tråden Vågar du ha en fri debatt på internet ?