• sverigedemokraten

Vågar du ha en fri debatt på internet ?

De åsikter som var straffbara igår är sanningar idag

Idag tror vi att jorden är rund
    Vi vågar ifrågasätta kyrkan
    Vi ser inte sexuellt aktiva kvinnor som psykiskt sjuka
    Vi tror att homosexuella har rättighet att ha sig
    Vi tror inte längre att abort är mord

Detta är åsikter som du tidigare kunde bli straffad för

Är det idag rimligt att bestraffa den som har fel åsikt ?

Quiz
    Du måste logga in för att besvara ett quiz.
  • Svar på tråden Vågar du ha en fri debatt på internet ?
  • La Lola
    sverigedemokraten skrev 2011-11-24 10:38:52 följande:
    Jag antar att jag genom att ta upp detta ämnet kommer att bli spärrad och tråden snart försvinner
    Har du brutit mot nån regel nu menar du?
    *mamma till Alma (maj 2000) och Hedda (mars 2009)*
  • sverigedemokraten

Jag utgår från att denna tråden är lika opassande som att säga detsamma i Kina

Du kan kalla en spade en spade, men inte en neger en neger
  • Soul Rebel

Jag röstade för fritt. Jag har inte ens läst forum reglerna, brukar aldrig läsa dessa. Tror nog att de flesta läser inte ens reglerna eller ens försöker följa. De flesta väl bara uttrycker sina åsikter och det är allt någon har att göra, tror inte att någon skriver på FL och censurerar sig själv/sina tankar. Det är inte så en människa i grund och botten fungerar. Reglerna är med andra ord för de som censurerar ut att följa.

• La Lola
    Soul Rebel skrev 2011-11-24 10:47:14 följande:
    Jag röstade för fritt. Jag har inte ens läst forum reglerna, brukar aldrig läsa dessa. Tror nog att de flesta läser inte ens reglerna eller ens försöker följa. De flesta väl bara uttrycker sina åsikter och det är allt någon har att göra, tror inte att någon skriver på FL och censurerar sig själv/sina tankar. Det är inte så en människa i grund och botten fungerar. Reglerna är med andra ord för de som censurerar ut att följa.
    O ändå klickar du i att du läst o förstått de när du blir medlem på FL.
    *mamma till Alma (maj 2000) och Hedda (mars 2009)*
  • Soul Rebel
    La Lola skrev 2011-11-24 10:50:30 följande:
    O ändå klickar du i att du läst o förstått de när du blir medlem på FL.

Det är en illusion som skapas, i det verkliga livet har jag inte ens läst.
  • sverigedemocraten

Nu blev jag spärrad så jag får byta användarnamn

• Kjell2

Finns väl fri debatt på t ex Fashback om det är det man eftersöker.

Själv kan jag tycka det är rätt skönt med forum där de värsta avarterna inte är tillåtet.

• Bedhead

Sluta vara ett sånt djävla offer och behandla dina meddebatörer med respekt så ska det nog gå bra.

It´s better to have loved and lost than never to have seen Lost in Space/Kelly Bundy
  • trettioplus

Ja, modet är det inget fel på, men orken att käbbla med folk som har taskig människosyn och mossiga argument är det sämre med. Tyvärr tenderar de vettiga människorna att försvinna ur en diskussion när anhängare av sverigedemokraterna flockas, vilket gör debatten ensidig, urspårad och tröttsam.

Att bära polotröja är som att bli strypt av en mycket svag människa
Svar på tråden Vågar du ha en fri debatt på internet ?