• liji77

Ni som flaskmatar. Är det svårt att få barnet nöjt mellan måltiderna?

Ja, barnet kan ju ligga vid bröstet ändå. Eller ligga på mage över bröstkorgen. Då blir det värme och hjärtljud i alla fall. Ha barnet i famnen och titta på varandra brukar vara en hit för en liten bebis.

• liji77
    Soffen skrev 2011-11-22 19:12:28 följande:

Ok. Då måste jag nog sluta amma helt innan jag får det att fungera (fast det ska jag inte göra ännu). Om jag lägger sonen nära mina bröst så visar han bara tecken på att vilja suga och så blir han frustrerad och nöjer sig inte med att bara ligga på mig. Inte ens nappen fungerar. Men han är ju så liten ännu så mycket kan ju förändras. Jag var bara nyfiken på hur andra kunde ha tänkas löst det.

Då skulle jag tippa på att du får lägga din bebis framför dig i knät (med en kudde bakom) eller brevid dig i sängen. Då får ni ögonkontakt men är inte riktigt så nära. Jag försöker tänka efter vad jag gjorde med min son som är 10 månader nu. Känns som en evighet sedan Flört. Jag tror nog att det är just för att du både ammar och använder flaska. För när jag hade gått över till flaska så kan jag inte minnas att han sökte bröstet.
Svar på tråden Ni som flaskmatar. Är det svårt att få barnet nöjt mellan måltiderna?