• Anonym

Fader okänd?

Bäst för dig att knåpa ihop en story om en för blöt kväll som slutade med ett engångsligg med nån från en annan stad som du bara vet förnamnet på.
    Moralisterna skriker högt för att man inte tänker på barnets bästa, men vill du inte ha nån pappa till barnet så fungerar den lösningen.

• Anonym

Jag har länge funderat på att åka till Danmark för att göra en insemination, nu hör jag om privata donatorer och blir nyfiken. Kommer verkligen FK betala ut ersättning till mig fast jag har blivit gravid med privat donator och vägrar säga vem donatorn är?
    Jag har hört skräck historier om hur FK "jagar"  och frågar ut mamman för att få reda på vem som är bio pappa.

• Anonym

Jag vet inte om jag skulle orka ljuga om hur jag knullade runt på en findlandsfärja och inte har en aning om vem pappan är, eller något annat lika förnedrande. Om man berättar hur det är, en privat, hemlig donator, finns det en chans att FK respekterar det?

Hur kan han stå som pappa utan att betala underhåll?

• Anonym

Okay, tack så mycket för hjälpen Anonym och Plastkotte :)

• Anonym

Man ska söka men det finns ingen garanti att man kommer bli beviljad?

• Anonym

Jag har ingen partner och jag vill inte välja bort ekonomiskt stöd eftersom jag är ensam.

• Anonym
    Anonym skrev 2012-07-20 08:14:15 följande:
    Jag har ingen partner och jag vill inte välja bort ekonomiskt stöd eftersom jag är ensam.
    Om du har så dåligt ställt så kanske du inte borde skaffa barn just nu?
  • Anonym

Japp, rätt.
     Och jag har det inte dåligt ställt,  jag vill planera för framtiden.

• Anonym
    mpermper skrev 2012-07-20 08:34:30 följande:
    Man gör ett medvetet val att ens barn inte ska få någon pappa - sedan ska man ha underhåll....?
  • Anonym

Jag har ingen partner, det är därför det är så viktigt för mig att jag får pengar från FK. För man vet aldrig vad framtiden bär med sig.

• Anonym
    Vitamin skrev 2012-07-20 10:18:42 följande:
    Obs, jag syftar på "anonym" ej TS.

Till TS har jag en fundering; jag tror inte att ett sånt avtal är juridiskt bindande. Om pappan/donatorn ändrar sig kanske han kan begära ett faderskapstest och kräver att få vara delaktig i barnets uppväxt? Vad händer då?

Synd att du känner så starkt illamående över mitt val, men jag är beredd på att vissa människor inte kan/vill/tänker acceptera mitt val av familj.
    Om donatorn skulle ändra sig och begära ett faderskapstest och delad vårdnad är det såklart något jag kommer att gå med på. Men inte gladeligen.

• Anonym

TS om du säger att du inte vet vem fadern är och håller dig till historien så kan inte försäkringskassan göra nåt och då får du underhållsbidraget. Jag vet för jag har barn med donator och har hellt enkelt sagt att jag inte vet. Försäkringskassan kommer inte efter dig med blåslampan. Om du hellt enkelt inte vet så kan de inte göra nåt. Men du måste hålla dig till historien du berättar för om de får reda på att du har ljugit, och har fått underhållsbidrag utav dem så åker du dit för bedrägeri.

Svar på tråden Fader okänd?