Pappor - BF maj 2012
Hej hej. Vi har bf 27 febr och jag känner igen den där tanken att det känns långt kvar men tiden går otroligt fort :)
Jag vet inte om din sambo haft mycket besvär men det blir jobbigare ju längre tiden går. Det jag gjorde var att successivt ta mer ansvar för hemmet. Städa handla medmera då min sambo fick/har grym foglossning. Även om hon har tyckt att det är jobbigt att inte kunna hjälpa till så mycket hemma så känner jag att det varit bra att ta ett större ansvar.
Sedan gäller det att vara en bra lyssnare, att hjälpa och stödja. Jag har dock fått prata mycket om att det vi är med om är helt otroligt fantastiskt vilket min sambo lätt glömt bort, men det är nog inte så lätt att tycka att det är fantastiskt när man spyr hela tiden, svimmar och inta kan röra sig knappt för att det gör så ont.
Själv trodde jag att det skulle vara svårare att ta en stödjande roll än det var. Jag var rädd att jag skulle känna mig utanför hela alltet men det har jag inte, men jag har försökt att ta en aktiv del i det hela.
Sen är det mycket praktiskt som ska göras och fixas. Vi spred ut det över tid, tog lite i taget, fast vi tog det lugnt fram till vecka 20 ungefär då vi har haft en massa missfall tidigare och var lite rädda att det inte skulla/ska gå vägen. Men efter det har vi fixat lite i taget :)
Det känns skithäftigt det här men också väldigt skrämmande för det kommer bli en stor förändring. Men nu väntar vi på att våra små tvillingar ska komma ut. Men dom får gärna vänta lite med det till i mitten av febr. :)