• ekke

Adoptionsstart 2012-någon som vill hänga på?

Moa85 skrev 2012-03-21 06:58:54 följande:
    Håller tummarna jag med, idag är jag dessutom grymt glad över att föräldrautbildningen börjar imorgon :)
    Hur var det? (du kan ju bortse från min fråga i mailet ;)) 
    Fialotta82 skrev 2012-03-21 20:36:40 följande:
    Jupp jupp..

Ja något..hoppas de kan "ramla" in några till par så det ändå kan bli av...men det e ju tveksamt som sagt.

Hur gick det för dig idag?
    Det gick bra, vi är nöjda med starten! Nu får vi se vad som händer när de sätter lite mer press.
  • ekke

Moa: det med de negativa aspekterna är nog ganska vanligt tyvärr. Det är ju de som kan ställa till problem och därför måste vi lära oss att förstå hur man ska hantera det också. Men det behövs varvas med positiva erfarenheter också.

• ekke

Läkarintyg check! Vi har nu alla papper förutom referentbrev och livsberättelser klara - vi hoppas att bara ha referentbreven kvar till efter påsk!

Jag gillar när det rullar :)

Hur går det för er andra?

• ekke

Vadholmen: är det klart? När kommer ni att få utredningen för att skicka in?

Imorgon ska vi ha våra djupintervjuer, i vår kommun ska vi prata om vår förberedelse inför adoptivbarnet, så att de vet att vi är förberedda och vet vad det innebär! Någon annan som ska ha det så?

• ekke

Vadholmen: hoppas att de ringer snart och att ni inom kort kan skicka utredningen till er förmedling!!

• ekke

Vadholmen: du skojar, det får ju bara inte hända!!! När ska de ha nästa möte?

• ekke
    rajsiin333 skrev 2012-04-10 08:51:51 följande:
    Nu har vi äntligen lämnat in ansökande om hemutredning! Familjerättssekreteraren borde få det idag så nu väntar jag på att telefonen ska ringa!  Flört
    härligt :)
  • ekke
    Vadholmen skrev 2012-04-25 20:44:56 följande:
    Har ju varit hur många galna turer som helst runt vår medgivandeutredning pga av utredarnas sjukskrivningar och semestar och så, så jag har känt mig helt utmattad och nere. Men nu känns det i alla fall som att vi har fått ordning på allt och att alla är på banan.

På onsdag, 3 maj, så ska vi upp i nämnden! Och nu känns det verkligen som att det också blir så. Jag längtar verkligen efter att kunna gå vidare till nästa steg i processen!
    Kanon!! Vad skönt att ni äntligen har ett datum, nu är ni på väg. Hur ser det ut för er kömässigt, har ni bestämt land?
  • ekke

nu har vi haft nätverksträff vilket gick bra :)

Avslutande träffen senare i veckan och sedan väntar vi bara på nämndbeslutet!! 

• ekke

Cina: underbart!! Går det ofta snabbt med bb hos BFA?

Aimie: roligt, alltid skönt när det känns bra :)

Nästa vecka går vårt medgivande upp i nämnden! Jag längtar!

• ekke

Vadholmen: så roligt. Ett steg till på vägen :)

Vi föll lite på mållinjen för att få skicka våra papper. Så nu väntar vi på nästa tillfälle och hoppas att det blir snart.

• ekke
    JaMA08 skrev 2012-10-02 19:12:47 följande:
    Har ni sett att Adoptionscentrum har chockhöjt priserna för adoptera????? En adoption kostar mellan 250-300.000kr......................... Jag börjar vackla kan jag säga......
    :( 
Svar på tråden Adoptionsstart 2012-någon som vill hänga på?