Inlägg från: JaMA08 |Visa alla inlägg
  • JaMA08

Adoptionsstart 2012-någon som vill hänga på?

Idag började vi Föräldrautbildning inför Adoption, man fick många nya tankar och känslor! Men på ett positivt sätt förståsSolig

• JaMA08
    Fialotta82 skrev 2012-02-10 19:43:58 följande:
    Ja längtar efter att få börja...
    Snart blir det eran tur gumman Solig Hoppas du mår bättre idag {#emotions_dlg.flower} Kram
    ekke skrev 2012-02-10 20:38:04 följande:
    Härligt JaMA08 :) Det är superkul med FIA utbildningen!!
     Ja, roligare än jag trott! Men man märker att även om man gått igenom samma saker innan så är man på helt olika nivåer på det känslomässiga planet!
  • JaMA08
    FruLindell skrev 2012-03-05 15:53:30 följande:
    Grattis till giftermålet Moa85!!!

Jag drar mig ur denna tråd nu, vi blev gravida på vårt sista IVF-fösök och är nu i vecka 7. Jag kommer tillbaka om det skulle visa sig att det inte går hela vägen (hoppas jag slipper det).

Lycka till allihop! Jag hoppas att processen blir så enkel och snabb som möjligt för er!
    GRATTIS gumman till Plus!!!! Så roligt att höra, önskar dig ett stort lycka till hela vägen mot BFSoligKram

MOA85: Grattis till giftermålet{#emotions_dlg.flower} 
  • JaMA08

Om vårt sista Ivf skiter sig vecka 34 ska vi påbörja hemutredning, känns bra och på något sätt är jag inte rädd för att misslyckas vid ivf för det känns okej att få ett barn även om det blir genom adoption! Men givetvis vill jag helst ha biologiskt barn!

• JaMA08
    Hjärtat längtar skrev 2012-03-08 07:17:35 följande:
    JAmA08: om ni i höst beslutar er för adoption hoppas jag ni kommer så långt i er tankeprocess att det är det adopterade barnet ni vill ha och inte det biologiska!
    Jag känner åtminstone så nu att det skulle vara katastrof om jag blev gravid, för det är ju vårt barn från taiwan som vi vill ha!!
    Visst vill jag även ha det adopterande barnet, det är ju mamma jag vill bli! Men att få biologiska är ju ändå det många vill ha från början, man vill ju ha barn med den man älskar MEN blir det inga bio barn så vill man ju självklart ha även det som man ej fött!
  • JaMA08
    ekke skrev 2012-03-20 22:08:32 följande:
    håll tummarna för oss i morgon!
    Självklart gör vi det gumman {#emotions_dlg.flower} Kram
  • JaMA08
    Fialotta82 skrev 2012-03-21 18:28:06 följande:
    Men suuuuuck pratade med dem som anordnar föräldrautb. idag och de är tveksamma om det kommer hinna börja nån utbildning innan sommaren..så jippi för att jag var tvungen att opereras så vi inte hann med utb. som började i januari.
    Tråkigt att höra men den finns ju i Göteborg under hela våren! Lite dyrare förstås!
  • JaMA08
    Aimie skrev 2012-05-13 19:55:09 följande:
    De av er som fortf. håller/höll på med FET/IVF under er föräldrautb. var ni öppna om detta under era möten?
    Vi var helt öppna, det spelade ju ingen roll för den kommande & eventuella adoptionen! Många av dem som gick höll på med ivf!
  • JaMA08
    Pippi Långstrump skrev 2012-05-24 18:49:31 följande:
    I går blev vi godkända i nämden. Förhoppningsvis har vi beslutet i vår hand imorgon :)
    Nu har processen börjat :)
    Grattis, så roligt att höra {#emotions_dlg.flower}
  • JaMA08
    Aimie skrev 2012-06-27 22:00:20 följande:
    Dags för att skicka in papperna för att utredas i höst! Kursen va lärdomsrik men bäst av allt de nya vännerna man fick.
    Fick ni nya vänner där? Vi fick inga men det var nog för att vi var för öppna för dem tror jag *hm*
  • JaMA08

Hur går det för alla?? Vi kör ivf under hösten men ska sätta igång med adoption under våren 2013!!

• JaMA08

Lycka till ni som väntar BB, hoppas ni får roliga besked innan julen!!!

• JaMA08

Har ni sett att Adoptionscentrum har chockhöjt priserna för adoptera????? En adoption kostar mellan 250-300.000kr......................... Jag börjar vackla kan jag säga......

• JaMA08

Colombia bland annat, Kina också och de har höjt väntetiden från 4år till 6år!!

• JaMA08
    chatnoir skrev 2012-10-08 21:36:14 följande:
    Ja, de som får barnbesked från Kina nu i den "vanliga" kön har väntat i 6 år. Men ingen normalt funtat människa skickar väl ansökan till Kina idag med avsikt att vänta på ett barn utan SN?! Vi som är öppna för SN får oftast åka till Kina inom ett år från det att ansökan har skickats. Det kan ta upp till ett år att bli matchad, men oftast går det snabbare.
    Vi har oxå tänkt på SN barn men i sådana fall lätta fall av besvär som typ läppspalt. Tog ni ett SN barn? Hur gammal var han? Vad kostade det?
Svar på tråden Adoptionsstart 2012-någon som vill hänga på?