Inlägg från: Jockelina |Visa alla inlägg
  • Jockelina

Adoptionsstart 2012-någon som vill hänga på?

Hejhej!

Är också i adoptionstankar. Går FIA utb just nu i Göteborg. Vi har stått i kö hos AC sedan 1/1 2011 och hos FFIA sedan december 2011. Gör mitt sista landstingsfinansierade äggplock på Sahlgrenska imorgon. Så sedan får vi se vad som händer... Jag vill ju så gärna tro att de ska gå!

• Jockelina

hallonmumriken: vi bor oxå i stenugnsunds kommun och har varit där på möte inför adoption. Man får inte börja hemutredningen om man inte är helt klar med sina IVF försök. Vi hade vårt sista IVF försök kvar som misslyckades men fick två ägg till frysen som sätts in vid nästa ÄL som är ca vecka 13. Till oss sade de inte att de var 5-6 veckors väntan fast det var januari och det kan ju ha ändrats sedan dess. 

Är ni med i någon adoptionsorg? Vilken? Hur länte har ni stått i kö? Ser att ni redan har ett barn, kom de till genom IVF? Ursäkta om jag är frågvis du behöver inte svara om du inte vill

• Jockelina

Hallonmumriken: anledningen är att om man blir gravid så kommer ingen organisation godkänna dig med anledning av att det är olämpligt att få ett spädbarn och samtidigt få ett adoptivbarn. Om du blir gravid så får du avvakta något år då det har lugnat ner sig om du förstår vad jag menar.

• Jockelina

Hallonmumriken de kan dessutom bestämma om de vill rekommendera er som adoptivföräldrar eller inte till de utskottet i kommunen som sedan godkänner er eller inte. Det handlar dessutom om att inte ödsla våra skattepengar i onödan vilket händer om du exempelvis nästan är klar med en hemutredning men under den blir du gravid.

• Jockelina

Vi ligger lågt då vi har ett FET kvar. Dessutom är det kö hos adoptionsorganisationerna så vi kan lika gärna prova lite mer Ivf innan vi påbörjar hemutredning

Svar på tråden Adoptionsstart 2012-någon som vill hänga på?