Löshår.
Kan någon som har haft extensions berätta lite om det. var ligger nackdelarna och vad finns det för olika system osv.
Har igentligen toppen har men vill ha lite förändring utan att klippa ner det
Kan någon som har haft extensions berätta lite om det. var ligger nackdelarna och vad finns det för olika system osv.
Har igentligen toppen har men vill ha lite förändring utan att klippa ner det
Jag har haft löshår med keratin (små hårslingor som med keratin smälts in i små hårslingor av det egna håret) och inflätat löshår (man gör två-tre rader av små inbakade flätor i underhåret som en hårträns sys in i). Jag var nöjd med båda men den första varianten tovade sig i hårbotten och den andra gjorde ont. Men vad gör man inte för håret ;) haha. Nästa gång blir det inflätat igen. Har beställt jättefin kvalitet från rapunzel (en träns av europeiskt hår) problemet är bara att få rätt färg, så nu måste jag få till min egen färg innan jag flätar in. Det är stor skillnad i kvalitet på håret jag beställde från rapunzel och de två olika hår jag köpte från två olika frisörer. De hade indiskt och sydamerikanskt hår som blekts mycket för att bli till min halvblonda nyans.
Lycka till!
Knisse - jag kan bara svara för hur min kompis hår såg ut efter keratin slingor, hon har ganska tunt hår till o börja med och ännu tunnare när hon plockat ut slingorna, det slet något fruktansvärt på håret. Mitt hår är otroligt tåligt (avblekningar, rakpermanenter, tokblonderingar, massor av olika hårgärger.) Det är dessutom tjockt, så mig gör det inget om jag förlorar lite hår efter en behandling. Men om du har lite tunnare hår naturligt skulle jag vara försiktig med fastlimmade extensions.
Ceci lia - hur funkar det med inflätat hår? Hur länge håller det? För man lär väl behöva fästa om det hyfsat ofta när håret växer ut eller?
Jag har haft med keratinvax, sytt in, lim, clips och jag gillar vaxet mest.
Jag tycker rapunzels hår håller låg kvalitet och håller mig från det.
Insytt/flätat passar inte så bra om du som jag har tunt hår, det är en metod som utvecklades för afrohår.
Har tunnt hår som slits lätt och för mig passar nail hair:keratinvax bäst
En viktig grej att tänka på tycker jag är att det kan bli mkt tidskrävande att borsta håret, även med rätt sorts borte för löshår. Nu är mitt naturliga hår tyvärr rätt lättrasslat iofs, men det kan vara ett helvete att borsta sig för att det inte ska bli tovor av dit egna hår runt infästningen av löshåret.
Knisse - jag kan bara svara för hur min kompis hår såg ut efter keratin slingor, hon har ganska tunt hår till o börja med och ännu tunnare när hon plockat ut slingorna, det slet något fruktansvärt på håret. Mitt hår är otroligt tåligt (avblekningar, rakpermanenter, tokblonderingar, massor av olika hårgärger.) Det är dessutom tjockt, så mig gör det inget om jag förlorar lite hår efter en behandling. Men om du har lite tunnare hår naturligt skulle jag vara försiktig med fastlimmade extensions.
Ceci lia - hur funkar det med inflätat hår? Hur länge håller det? För man lär väl behöva fästa om det hyfsat ofta när håret växer ut eller?
Man ska väl fläta om efter 2-3 månader. Jag fick ta bort mitt efter mindre än två månader för att kvaliteten på löshåret var så dåligt. Det tovade sig sjukt mycket och gick av så jag fick slita för att borta ut det och slet av även mitt riktiga hår. Hade sjukt tunt och slitet hår samt mycket ångest när jag tog bort det. Men jag kände mig 100 ggr snyggare med extensions och ska ge et en sista chans då jag verkligen tar väl hand om håret. Har beställt rapunzels bästa kvalitet på håret och deras produkter.
Alla typer av förlängningar sliter ju p håret, hur mycket beror på hur det sätts i, hur det sköts och kvalitet på det egna håret.
och i normal fall så tappar man inte halva håret av en förlängning.
Hur länge man kan ha det i beror på det egna hårets kvalitet och hur snabbt håret växer, jag brukar kunna ha det i max två månader i taget
okej det käns mer och mer som om det är ett fasligt jobb med löshar.
jag far nog hitta pa nagot annat spänande att gjöra med haret.
det behöver det inte vara, köp ett biligt och ha i en månad bara, elelr ha med clips som du kan sätta i när du vill variera dig. sov med det flätat eller i en mössa, så blir det inte så slitet
www.hairextensionsguiden.se/
här kan du lära dig allt om löshår, det är en jäkla djungel!