• RedInk

Löshår.

Det är nog den hon menar, en vanlig sida att köpa löshår ifrån.

Har bara haft clips-extensions själv så har inte så mycket erfarenhet, men fick se en väns hår bli helt förstört av den där limmade varianten. Sliter nåt otroligt på håret, så har du tunt hår tycker jag bara det är att glömma, då är nog microringar eller något bättre.

Har hört talas om när man flätar håret för att sedan sy fast extensions? (Flätorna är i hårbotten och syns alltså inte) Ska dock klia rätt duktigt...    

• RedInk

Haha, ja det är lite knixigt. Men frisörer kan använda sig av microringar och sånadär andra metoder. Men prata med en frisör så kan de ju bedöma kvaliten på ditt hår och bestämma den mest lämpliga metoden.

• RedInk

Knisse - jag kan bara svara för hur min kompis hår såg ut efter keratin slingor, hon har ganska tunt hår till o börja med och ännu tunnare när hon plockat ut slingorna, det slet något fruktansvärt på håret. Mitt hår är otroligt tåligt (avblekningar, rakpermanenter, tokblonderingar, massor av olika hårgärger.) Det är dessutom tjockt, så mig gör det inget om jag förlorar lite hår efter en behandling. Men om du har lite tunnare hår naturligt skulle jag vara försiktig med fastlimmade extensions.

Ceci lia - hur funkar det med inflätat hår? Hur länge håller det? För man lär väl behöva fästa om det hyfsat ofta när håret växer ut eller?   

Svar på tråden Löshår.