Inlägg från: charlotta78 |Visa alla inlägg
  • charlotta78

Tips och erfarenheter av hemutredning??

Jag och min man har precis påbörjat adoptionsprocessen med föräldrautbildning och hemutredning och är nyfikna på andras erfarenheter och kunskaper om framför allt hemutredningen. Av någon anledning känner jag mig nervös för den... Den är ju avgörande för om vi får gå vidare eller inte... Så ni som har gjort hemutredningen får gärna skriva en rad eller två om era erfarenheter (om ni vill dela mer er så klart)...

• Svar på tråden Tips och erfarenheter av hemutredning??
  • charlotta78

Tack för era svar! Vi har tidigare gjort "utredning" inför äggdonation. Påminner hemutredning om den? Någon som vet?

• charlotta78

Tack igen för era svar! Vi väntar nu på datum för första mötet med hemutredaren, har tre gånger kvar på föräldrautbildningen och ska på föreläsning/frågestund om barn med speciella behov med Adoptionscentrum på onsdag =) Känns som att det rullar på samtidigt som det går långsamt....
    Hoppas ni får en trevlig helg!

• charlotta78

Hej igen! =)

Nu har vi blivit medlemmar i Barnens Vänner och fått hem pärmen med blanketter och information. Sakta men säkert går det framåt. Hoppas vår hemutredare hör av sig efter helgerna så vi kommer i gång på riktigt! När vi väl kommer till henne så ska jag verkligen försöka boka in nya möten direkt. Hatar att vänta trots att jag borde ha blivit ganska bra på det vid det här laget....

God Jul! =)   

• charlotta78
    Hjärtat längtar skrev 2011-12-19 21:14:18 följande:
    Grattis till att ha blivit medlemmar i en jättebra organisation! Skrattande Vilket land funderar ni på? 
    Hoppas ni får komma igång med er hemutredning snart!  
    Vi ska adoptera från Taiwan CSS genom BV! 
    Tack! Vi har bestämt oss för Kina =) Hur långt har ni kommit i processen?
    BV känns jättebra. Har fått adoptionspärmen och får jättebra svar när jag mailat dom =)
Svar på tråden Tips och erfarenheter av hemutredning??