asperger/adhd
.Igår var vi och gick igenom vår sons utredning, han är 6 år. De vill sätta ADHD och Asperger. Idag känner jag mig helt slut. Har så många frågor. Läkaren trodde att han skulle må bättre om han medicinerades. för sin ADHD. Vi är väldigt osäkra, men vill så klart att han ska må bra.
I skolan ser de inga problem, vårt "utredningsteam" var och observerade honom i skolan. Och de menar att han inte kommunicerar på samma sätt som de andra barnen. Han gör det han ska, han är väldigt intelligent", men hans icke verbala kommunikation menar de är låg. Han be inte fröken om hjälp, de andra barnen räcker upp handen men inte han. DE hade anmärkningar på flera punkter som inte lärarna ser. Lärarna säger till mig att han är så glad i skolan. Men så fort vi kommer hem säger han att han hatar skolan. Han hatar fröken hon är en j..la idiot.
Hemma har han väldiga mycket utbrott, de börjar direkt då jag hämtar honom. Vi har fått små hintar från skolan att hans problem beror på oss, vilket de på NP enheten inte tror. Utbrotten har blivit värre sedan han börjat skolan. Vi tror att han koncentrerar sig oerhört mycket under dagen för att klara av att "hålla ihop sig".
Hemma får vi ständigt höra vilka jävla föräldrar vi är , att han vill mörda oss osv. DEssa utbrott kan bero på vad som helt, tex fel mat. Periodvis sover han dåligt och har konstiga ljud för sig.
Han är känslig för kläder, är väldigt tålig, känner inte kyla och har sina speciella bestick tex. Listan kan göras lång.
Jag vet inte vad jag ville med inlägget egentligen. Ville bara skriva av mig. Går nu runt o funderar om vi gjode rätt, skulle vi försökt mera innan vi utredde honom. Ska han medicineras. Är diagnosen rätt. De är väldigt säkra på ADHD, asperger däremot har de diskuterat mycket, men de säger att de känner sig tillräckligt säkra för att kunna sätta den diagnosen.
Skulle gärna vilja höra era beskrivningar av era barn med adhd och asperger