Inlägg från: Princess84 |Visa alla inlägg
  • Princess84

Ska inte läraren påminna om läxorna i ettan?

Brukar inte läraren i ettan påminna barnen om läxorna?

Min son glömmer hälften av gångerna läxan i skolan och ibland så kommer han inte ihåg att lämna in den. Jag påminner och påminner men oftast så är det min man som både hämtar och lämnas så glöms ju det bort under dagen.

Nu glömde han läsläxan i skolan i tisdags, onsdag och torsdag var han sjuk. Sa till honom i imorse men han glömde läxan ändå, vilket innebär att han enbart har måndag att läsa på innan läxan ska in igen.
    Visst idag förstår jag fullständigt men de dagar de ska få läxan på brukar man inte påminna?

Eller är det bara mitt barn som glömmer bort sina läxor?

• Svar på tråden Ska inte läraren påminna om läxorna i ettan?
  • Princess84

Han ska få läxorna på måndagar och tisdagar. Han har en läxmapp som läxorna ska läggas ner i, frågar jag honom så säger han att han tror inte att de fick någon läxa idag. Han älskar att få läxa så jag vet att han inte bara struntar i dem.

Det faktum att han inte lämnar in läxorna får mig att tro att läraren inte påminner om dem, men 100% säker kan jag ju inte vara.

• Princess84
    Benzaiten skrev 2011-11-11 18:29:23 följande:
    Läraren kanske påminner men din son kanske glömmer med flit...?

De flesta lärare brukar påminna om läxan innan man säger tack för idag. Har själv jobbat inom skolan och vad jag har sett så påminns det om läxan i samband med att dagen avslutas. Har han fritids efter skolan eller slutar han direkt? Han kanske tänker att han ska stoppa ner läxan i väskan innan han går hem efter fritids men sen glömmer bort det?
    Hann inte se ditt svar.

Han älskar att få läxa så jag är säker på att han inte gör det med flit. Han slutar oftast direkt efter men fritids är i en annan del av huset så de låser klassrummet efter sista lektionen.
  • Princess84
    MorsningKorsning skrev 2011-11-11 19:36:02 följande:
    Varför klarar inte din man av att komma ihåg läxan? Klarar han inte av en sådan enkel uppgift borde han vara förståndshandikappad och kanske t i m inte klarar av att arbeta. Eller är han bara bortskämd?

Varför ska han eller din son ta ansvar när de har mamma som tar allt ansvar?
    Trevligt skrivet...

Min man är allvarligt sjuk och kommer knappt ihåg sina egna läkartider. Jag är nöjd med att han kommer ihåg att ta sin egen medicin och hämta och lämna sonen.
Svar på tråden Ska inte läraren påminna om läxorna i ettan?