• Aras

Föda i v 25-27

Hej hej.. Jag fick en son 5 maj i år, han kom i v.27+4.  När han kom vägde han 1095g vi fick stanna på sjukhuset i totalt 9 veckor innan vi fick komma hem i " v35". Är det något mer specifikt du undrar över så fråga bara.

• Aras

Vi har haft en Otrolig tur, han har endast legat i CPAP vilket är som en slang på näsan som blåser luft blandat med syre, och sola på grund av gulsot som alla förtidigt födda.

Alltså ingen respirator vård..inga operationer eller något sådant utan allt rullade på,.
    det enda som han hade lite jobbigt med var sina apneer alltså andnings uppehåll på grund av omognaden i lillhjärnan när dom kommer för tidigt (att han glömde att andas),
    men det ordnade upp sig precis innan vi fick åka hem.

Har du fått barn förtidigt eller är du gravid om jag får vara nyfiken?

• Aras

Kan tillägga att jag låg inne nästan 1 vecka innan han kom och jag han få kortison sprutor som gör att bebisens lungor hinner mogna på sig innan han kom.

• Aras

Nej jag fick föda normalt eftersom att han låg start klar. Och det är ju klart att det är allvarligt att föda så tidigt dom är ju sjuka bara av att komma till världen så tidigt.

Men det kan också gå otroligt bra och det har det ju gjort för oss, jag förstår att du är orolig det är ju inget man önskar någon ska behöva gå igenom. Och sjukhus tiden är extremt jobbig och tyvärr är det ju så att ingen förutom dom som själva har vart med om att tillbringa så mycket tid med sina barn på sjukhus vet hur det är.

Därav är ju internet fantastiskt att hitta stöd och läsa om andra och inse att man inte är ensam..för när man är där på sjukhuset känns det lätt som att man är ensammast i världen.  Men man kommer ju därifrån och man återfår en vardag till slut och man är lite mer ödmjuk.

Svar på tråden Föda i v 25-27