Lyall skrev 2011-11-20 01:44:41 följande:
Som någon annan nämnde så är det typiskt svenskar idag som säger nej nej man får inte säga neger! Det är ett fult ord... Folk kommer tro jag är rasist och röstar på SD!
Är faktiskt rätt förvånad att detta är ett problem då svenskar är så enormt rädda för att bli kallade rasister.
Om folk säger neger är det för att dom kan, och för dom inte anser att det är något diskriminerande, men det är väl upp till dem. Sen är vi svennar det ena och det andra, varenda tjej är väl en svennehora?
Man får ju ha lite självdistans, svarta kallar ju till och med sig själva neger ibland för dom kan skoja om det och tar inte illa upp. Om folk skämtar man får man faktiskt ta med och skratta åt det och sen skämta tillbaka i samma stil.
Jag kan hålla med att det är en väldigt ful sak att skrika efter någon, men då får man väl säga ifrån istället för att gå och lipa. För riktiga människor som är socialt kompetenta och är överhuvudtaget något smarta skulle ju aldrig få för sig att kalla någon "neger", i vilket fall inte till någon person som skulle ta illa upp.
Skällsord är något som vi aldrig kommer slippa undan, spelar ingen roll hur mycket ni än anmäler till DO.
Jag har blivit kallad det ena och det andra men jag kan ärligt talat inte ta åt mig sånt som jag inte vet att jag inte är. Om folk kallar en saker dom inte har en jävla aning om är det för att dom är dumma, så varför ska man ta illa upp?
Du kan aldrig stoppa att folk använder ordet neger, men om du tycker det är obehagligt att dina vänner säger det så får du ta det med dem.
Det får ju bli lite skärpning på svenska befolkningen som går och lipar så fort dom anser saker är "diskriminerande". Typ kvinnan som klaga på att jarlsbergs osten är sexistisk eller vad det nu var, gud vad jag skäms över alla gnälliga lättpåverkade människor i Sverige.
Ni kan väl ta en titt på Alexander Bards yttring angående detta:
" target="_blank">