• kort kjol

Hur fan kan det vara viktigare att få säga ordet neger än hur människor uppfattar att man säger det?

PK-fjanteri

• kort kjol
    Betty Boop skrev 2011-11-13 20:34:08 följande:
    Fy vilken WT-nivå på debatten här! 
  • kort kjol
    Betty Boop skrev 2011-11-13 20:40:12 följande:
    ???
    Håller ju med dig 
  • kort kjol
    orpon skrev 2011-11-14 20:52:37 följande:
    Nej, jag kallar människor för människor, men det verkar ju här som att själva ordet neger ska upphöra att existera? jag skrev ordet neger i ett anonymt inlägg här tidigare idag, det ledde till att jag blev anmäld, och nu kan jag inte vara anonym längre.... men det spelar ingen roll, poängen är att jag ville bevisa att det är ordet som är problemet, inte att kalla andra för det.... Jag använde inte ordet i negatib mening, jag använde det inte ens i en mening. Jag skrev kort o gott "neger!" och nån blev kränkt av själva ordet! Det är sjukt i min mening, det innebär att ord såsom guling, nazist, rasist, svart och allt som nån kan ta illa upp av måste strykas ur ordförrådet.
    Ja, det är fånigt. Snart får man väl inte säga dansk eller tysk eller kines heller längre.. 
  • kort kjol
    Jamo skrev 2011-11-16 21:10:49 följande:
    Hehe, orkade inte ta den diskussionen med dennasmygrasist. Flört
    Är det mig du kallar smygrasist? 
  • kort kjol
    Jamo skrev 2011-11-18 18:51:58 följande:
    Smyg och smyg....du skrev ju ganska öppet tidigare i tråden (borttaget nu av moderator) att alla vet ju att negrer inte är lika mycket värda som vita. Så kanske inte skulle kalla det smygrasist.
    Nu var ju det jag skrev ironi.
    Ganska överdriven sådan att det borde varit uppenbart att jag inte menade vad jag skrev. 
    Haha

• kort kjol
    Betty Boop skrev 2011-11-18 19:19:39 följande:
    Varför skulle det vara uppenbart? Många har ju såna åsikter så hur i hela friden ska man veta att du inte har det när du skriver så? Med tanke på annat du har skrivit om "negrer" så hade det ju knappast varit omöjligt!  Kanske ska använda smileys på rätt ställen eller skriva *ironi*? 
    Trodde det skulle vara ganska uppenbart när jag skrev det där med att plocka bananer.. 
    Skrattande 
  • kort kjol
    Jamo skrev 2011-11-18 19:26:10 följande:
    Har ju sett hur du trycker ner andra människor i andra trådar så det med ironi köper jag inte för 5 öre...
    Ok, du får tro vad du vill.. men jag är inte mer rasist än ngn annan. Även n****r är rasister mot vita. 
    Jag tror alla människor är rasister mer eller mindre. medvetet eller omedvetet.

• kort kjol
    Betty Boop skrev 2011-11-18 19:36:38 följande:
    Hur skulle det kunna vara uppenbart? Många har ju såna sjuka åsikter och vi känner ju inte dig! Hur ska vi kunna veta att du inte är en av dem? Förklara gärna! Lätt att föra en vettig diskussion med en massa flams och trams.
    kort kjol skrev 2011-11-18 19:31:33 följande:
    Ok, du får tro vad du vill.. men jag är inte mer rasist än ngn annan. Även n****r är rasister mot vita. 
    Jag tror alla människor är rasister mer eller mindre. medvetet eller omedvetet.

Men kan du ta och försöka fatta skillnaden mellan svarta och vita? Den vita rasen har aldrig varit förtryckt! Neger är ett nervärderande ord vare sig du vill det eller ej!
    Alla svarta har inte varit förtryckta. Att säga den svarta rasen betyder ju att alla svarta skulle varit förtryckta vilket inte stämmer. Vita har också varit förtryckta ex. judar. Ofta när man pratar om förtryck kommer just de svartas lidande upp. Det är inte mer än 60 år sen som massor av vita förtrycktes. Judar, zigenare och homosexuella. 

Som om det vore mer synd om just svarta. Jag tycket synd om alla människor som blir eller har blivit förtryckta.

• kort kjol
    Betty Boop skrev 2011-11-18 19:54:25 följande:
    Så judar och zigenare förtrycktes för att de var vita? Nä, utan för att de var just judar eller zigenare. Svarta förtrycktes för att de var just svarta. Ser du ingen skillnad? 

Du har fortfarande inte förklarat hur vi ska kunna veta att du skrev ironiskt. 
    Så du tycker det är värre att förtryckas för man är svart än för man är jude eller zigenare?
    Hur kommer det sig att du värnar just om svartas rättigheter?

Ok, jag skulle kanske varit tydligare med att jag var ironisk. Trodde bara folk skulle fatta, att det var uppenbart liksom.  
Svar på tråden Hur fan kan det vara viktigare att få säga ordet neger än hur människor uppfattar att man säger det?