Hur acceptera barnlöshet?
Har någon av er accepterat ofrivillig barnlöshet och hittat en ro i det? I sådana fall: Hur gjorde ni?
Jag har fått tre missed abortions på två år och blivit opererad sex gånger p.g.a. att läkarna varje gång misslyckats med att få bort resterna. Utredningen visar inga fel.
Jag upplever nu att försöken att få barn förstör mitt liv. Jag lever under kronisk stress, jag är nedstämd och utmattad. Jobbet blir så klart påverkat negativt och jag orkar inte med ett normalt socialt liv. Jag ifrågasätter nu om det verkligen är värt det? Det känns lockande att bara ge upp och nöja sig med det liv jag har. Njuta av livet och glädja sig åt det jag har i stället för att förstöra mitt liv i kampen för att få något jag saknar. Men jag vet inte om jag klarar av att ge upp.
Hur tänker ni andra? Kan man acceptera barnlöshet fast man egentligen inte vill? Hur gör man för att sätta punkt?
Jag vet att man kan adoptera men i dagsläget känns det omöjligt. Jag skulle aldrig orka med den långa processen så trött som jag är i dag.
Tacksam för er input!