Mallorca - önskar tips på bra och barnvänligt hotell
Skrev detta i en annan tråd, så jag skriver det här också :)
Vi har varit på många hotell i Alcudia och de har varit bra allihop.
Hotellen heter:
Estrella del mar och spa- 400 m till strand, Mycket barnvänligt, BAMSE, skitbra underhållning för både barn och vuxna. Jättefint poolområde, nära till gågatan med alla affärer och den fina hamnen, bara runt hörnet typ, apotek bara runt hörnet. Nära till alla restauranger. Nära till buss och taxi.
Nåt som är bra på detta hotell är att man checkar in väskorna på hotellet innan man åker så när man är på flygplatsen så är det bara att gå till gaten :)
Sea Club - 600 m till strand, vi älskade det, två våningar bara, och det tycker jag om eftersom man har barn, nära till gågatan med alla affärer, bara typ runt hörnet, inget som störde från den gatan. Vi ska dit igen till sommarn. LOLLO OCH BERNIE. Vår dotter som då var 4 år dansade med Lollo och Bernie var dag i 2 veckor och hon älskade det, där fanns också hästridning.
Samma här, checkar in väskor och allt på hotellet så man slipper det på flygplatsen.
Viva Sunrise- 600 m till strand, stort poolområde, också barnvänligt. På detta hotell hyrde vi vårt rum några timmar till eftersom vi inte skulle åka hem förräns på kvällen och man måste ju lämna hotellrummet tidigt annars. Det var billigt och det gjorde att vi kunde bara hela den dagen också och gå upp och vila och äta innan vi checkade ut.
Los Principes rekommenderar jag inte för jag tyckte inte det var så barnvänligt, men det var på stranden och det var ett plus.
Lite restaurangtips.
LUNA grill- finns en liten lekplats, bra till barnen
LA traviata- jätte god mat
Det finns kinesrestauranger med lekplatser längs gågatan: Gågatan heter förresten DOLLARSTREET :)
Göta Kanal, dit får man ta taxi, bara säg Göta kanal, de vet vilken det är.
Om man nu vill åka t ex på hösten så tycker jag att kanarieöarna är ett bättre alternativ då det är värmare där.
I september kan man åka till Mallorca för vädret är fortfarande rätt så varmt, men sen ska man nog söka sig lite längre bort :)
Vi var på Teneriffa i slutet på oktober och det var jättefint väder då. Teneriffa är jätte fint och DÖGOD mat, mysiga restauranger och mysig gågatan med en MASSA av affärer. Gatan heter Santiago 3.
MEN är man ute efter en fiiiiiiiiin strand så slår PLAYA DE PALMA på Mallorca ALLT. Sicken strand och väljer man Iberostar Royal Playa de Palma så är det i princip på stranden.
Vi bodde i princip på stranden :) ÄLSKADE VATTNET och stranden.
Och det är bara 10 minuters bussresa från flygplatsen.
Till Alcudia är det 1 timmes bussresa, men det är okej det också.
Sunwing resort ligger på stranden och det är ju ett toppen hotell, mycket barnvänligt.
Alcudia Pins också ett jätte bra hotell, barnvänligt till tusen på stranden.
Viva Bahia säger folk är också ett jättefint hotell.