Inlägg från: camillsing |Visa alla inlägg
  • camillsing

Börjar bli riktigt rädd

Hej på er..

Jag har nu ca 1.5 mån kvar tills jag ska bli mamma..Har inte varit varken rädd eller nervös innan. Har tänkt att ut kommer den på ngt sätt och ont kommer det att göra...

Nu har jag dock blivit livrädd...Dels för att vi i Helsingborg inte får eget rum tillsammans med pappan,utan kan komma att få dela rum med en annan tjej och hennes bebis,när pappan får åka hem på kvällarna...Detta skrämmer mig,jag vill inte vara ensam första natten,och inte heller om den andra tjejens bebis skriker hela natten och min är tyst..

Det andra som skrämmer mig mest egentligen är att "spricka", alla jag känner har spruckit mer eller mindre och de säger att det inte är farligt..Men eftersom jag googlar allt så har jag även fått upp skräckhistorier och nu är jag livrädd.....

• Svar på tråden Börjar bli riktigt rädd
  • camillsing

Tack, jag börjar bli lugnare nu inför den stora dagen...Fått mer info av BM ang bedövning vid ev "sprickning"..

Och att få eget rum, i Hbg försöker dem visst i mån av plats låta pappan sova 1 natt,så vi kan hoppas det inte är högt tryck runt nyår/jan då :)

Lund är inte aktuellt, blir för långt att köra när man snabbt vill in till BB.

Tack för tipset ändå

• camillsing

Tack det känns lite bättre...Även om man har rädslan kvar.

Kejsarsnitt är inte aktuellt, vi får inte välja det om man inte har fobi och går i terapi etc, sen vet jag att det är väldigt riskfyllt så jag hoppas jag slipper spricka så mkt i allafall...

Svar på tråden Börjar bli riktigt rädd