Inlägg från: Tuffen |Visa alla inlägg
  • Tuffen

Tips på extra matte

Jag låter min son gå med klassen över (d v s matte med treorna eftersom han går i tvåan). Funkar utmärkt, och han trivs som fisken i vattnet. 

• Tuffen

Jag krävde detta redan vid schemaläggningen i våras. Det löstes rent tjänstemässigt, vilket förstås hade andra orsaker också, med att tvåorna och treorna har samma lärare i sv och ma. Så när treorna har ma med P har tvåorna sv med L. Och när treorna har sv med L så har tvåorna ma med P. Nu har vi sådan tur att sonen även ligger långt fram i svenska, så därför är han med treorna i båda ämnena, men med sin egen klass i övriga ämnen. Klassrummen ligger i princip bredvid varandra. Det funkar jättebra, och han har fått en nytändning i skolan. Förra året var det bara tråkigt, men nu när han får utmaningar har han blommat upp. Det känns förstås jättebra för oss som föräldrar. Till saken hör att han spelar hockey med killarna i trean (och med tvåornas killar, men de är så få så laget är blandat), vilket förstås underlättar rent socialt. Frågan är bara vad vi ska göra nästa år, när sonen går i trean. Fyrorna går nämligen på en annan skola. Men vi tar termin för termin och hoppas på det bästa. 

Svar på tråden Tips på extra matte