Inlägg från: Nybliven Fru |Visa alla inlägg
  • Nybliven Fru

Skaffa fler barn trots att förhållandet inte är bra?

Hej,
    Jag lever i ett äktenskap som känns osäkert, vet inte hur framtiden ser ut. Vi har en son tillsammans, och jag funderar på om vi bör skaffa ett barn till. Egentligen vill vi båda ha två barn, och tycker att det är bra för barn med ett syskon - och det nu eller inte alls pga ålder mm.
    Jag undrar dock hur det ser ut om ett år omäktenskapet inte känns värt mödan. Bättre eller sämre vara ensamstående med ett eller två barn?

Alla kommentarer välkomna, men tänk gärna på att detta faktiskt är en allvarlig undran.
    tack

• Svar på tråden Skaffa fler barn trots att förhållandet inte är bra?
  • Nybliven Fru

Hej,
    Tanken är inte alls att barnet skulle rädda vår relation.
    Ett barn har vi ju redan ihop. Min tanke är snarare att det kanske är bättre för barn att ha ett syskon, trots att det kanske har föräldrarna på skilda håll. På detta vis dessutom bara helsyskon - nåt inte alla barn har idag...

• Nybliven Fru

Tack för alla svar!
    Jag anade att svaren skulle bli som de blev, men hoppades nog att det skulle bli fler 'mogna' svar, som det från 'ressugen'.
    Jag har gått igenom mycket elände de senaste åren, ch har lärt mig att hur man än gör blir inget beständigt, och man har ändå ingen garanti. Därför får man se efter sig själv efter bästa förmåga. - ibland kan nog det innebära att se efter sina barn enligt otraditionella metoder också!

Har nog ändå beslutat att det inte blir fler barn, och nu börjar den sorgen. Det är svårt att acceptera att alla saker efetr sonen inte kommer att tas fram igen till en liten, utan att vi snart kommer att få sortera och ge bort allt.

Svar på tråden Skaffa fler barn trots att förhållandet inte är bra?